Avatar billede FaMeQui Juniormester
19. maj 2019 - 17:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til spørge undersøgelser

Jeg har søgt rundt om for gode bud på hjemmesider, programmer eller ligende, til at lave en simpel og god spørge undersøgelse, som efterfølgende kan lave detaljerede grafer over besvarelserne.

Den jeg er blevet anbefalet af flest, og så har kigget lidt på, er "Google Analyse".

Nu står jeg dog i det problem, at graferne ikke er helt så detaljerede som jeg ønsker.

Her er et eksempel på det jeg ønsker:
De har svaret på hvilket køn de er, hvilken aldersgruppe de ligger i og hvilken by de bor i.
Spørgsmål som eksempel "hvad er din ynglings farve?", her vil jeg kunne se en graf over folks valg af farver (Dette virker i Google analyse).
Jeg ønsker også at kunne gå ned og se på de enkelte byer, eksempelvis vælge "København", og så få en graf over, hvad folk i Københavns området har valgt.
Samt ønsker muligheden for at kunne se hvilken aldersgruppe der har svaret hvad.
De sidste 2 ting virker ikke, som er det jeg mener med en mere detaljeret undersøgelse.

Jeg håber at det giver mening og at der er nogle som kan hjælpe mig, med at komme videre med min spørge undersøgelse.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. maj 2019 - 17:19 #1
Prøv at se på mulighederne i SurveyMonkey:
https://da.surveymonkey.com/
Avatar billede FaMeQui Juniormester
19. maj 2019 - 17:23 #2
Jeg har prøvet den før, og den er heldigvis meget dejlig og det hele, tror også den ville kunne gøre det, problemet er at der et antal max antal besvarelser og spørgsmål, før at så skal man betale for det...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. maj 2019 - 17:34 #3
Det er du nu nok nødt til at kyle en hvid pind efter, hvis du forventer at kunne alt for ingen penge. Skal du både have alsidighed, stort datagrundlag og detaljerede analyser, så skal der altså puttes mønter i dåsen, uanset i hvilken retning du kigger.
Avatar billede FaMeQui Juniormester
19. maj 2019 - 17:45 #4
Måske og måske ikke, kan jo være der er nogle som kender et godt program eller hjemmeside, som netop er gratis.

Det er i hvert fald altid forsøget værd at spørge, før man bare betaler for noget der måske kunne findes gratis.
Avatar billede FaMeQui Juniormester
19. maj 2019 - 18:25 #5
Jeg har fundet en løsning! :D

Til dem som selv er på udkig efter lignende, så kan "Google Analyse" simpelt bruges til dette.
I højre hjørne ved siden af ens Google-Konto, er der 3 prikker, klik på den og vælg "Tilføjelser", så finder man "Advanced Summary by Awesome Table" og downloader den.
Gå tilbage til der hvor du redigerer undersøgelsen, og vælg puslespils brikken "Tilføjelser", og vælg "Advanced Summary by Awesome Table".

Hvis det er gjort korrekt åbner den et lille vindue i nede i højre hjørne, hvor du kan vælge specifikke eller alle besvarelserne - Jeg valgte alle.
Så fører den dig til deres hjemmeside, hvor den opretter et meget detaljeret grafisk design af din undersøgelse.
Her kan vælge alt hvad man har tilføjet, for eksempel "København" og derefter se besvarelser kun for dem, der har valgt de bor i København.

Simpelt og gratis at anvende!
Avatar billede mllaursen Praktikant
22. maj 2019 - 09:48 #6
Det er super. tak for din opfølgning. Det var lige sådan noget jeg stod og manglede til en undersøgelse af hvilke mærker og længder etc. folk fortrækker på https://www.redstagrepublic.dk/  Nu bliver det en del nemmere at få styr på statistikken. Takker :)