Avatar billede rodding Juniormester
27. maj 2019 - 10:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Saml detailark i et hovedark

Hej,

jeg har brug for en macro/script, der kan samle/kopiere alle rækker fra et antal detailark til ét hovedark (bare i forlængelse af hinanden) Arkene ligger i samme projektmappe.
Avatar billede falster Ekspert
27. maj 2019 - 12:43 #1
Der er vist en hel del bud. Herfra:

https://www.extendoffice.com/documents/excel/1184-excel-merge-multiple-worksheets-into-one.html#vba

Sub Combine()
'UpdatebyExtendoffice
Dim J As Integer
On Error Resume Next
Sheets(1).Select
Worksheets.Add
Sheets(1).Name = "Combined"
Sheets(2).Activate
Range("A1").EntireRow.Select
Selection.Copy Destination:=Sheets(1).Range("A1")
For J = 2 To Sheets.Count
Sheets(J).Activate
Range("A1").Select
Selection.CurrentRegion.Select
Selection.Offset(1, 0).Resize(Selection.Rows.Count - 1).Select
Selection.Copy Destination:=Sheets(1).Range("A65536").End(xlUp)(2)
Next
End Sub
Avatar billede falster Ekspert
27. maj 2019 - 12:43 #2
(Du kan selvfølgelig selv oversætte til "dansk sprogbrug".)
Avatar billede rodding Juniormester
27. maj 2019 - 21:43 #3
Tak for det, det virker meget fint.
En lille ting jeg ikke skrev i beskrivelsen.
Selve "combined" arket er oprettet på forhånd. Det vil sige at 2. gang man kører makroen, der skal den først slette fra a2 og resten og så indsætte fra de andre ark i a2 og nedad. Håber det giver mening