Avatar billede Harry-Emil Praktikant
13. juni 2019 - 20:35 Der er 8 kommentarer

Langsom skarphed

Hej - Jeg har et "problem" med en helt ny stationær pc - problemet forekommer både i Windows 10 billedfremviser og Canon DPP billedbehandlings program - Det går hurtigt nok med åbning af raw og jpg billedfiler på op til 23 MB - men hvorfor går 2-4 sek. inden billedet står helt skarp på skærmen - Jeg har brugt sælger support hjælp, men de kunne ikke hjælpe mig med en forklaring på fænomenet.
PC hardware - Intel  I7- 9700K - 64 GB DDR4 ram - 1000 GB hard disk - ASUS GTX 1650 dual grafikkort - 550 watt strømforsyning
Avatar billede sonnic Juniormester
13. juni 2019 - 21:15 #1
Hvor mange RAM har dit ASUS GTX 1650 dual grafikkort ?
Og hvilken type ?
Du køre selvf. hdmi til skærmer ?
Det tyder på at dit kort ikke kan nå at opdatere så hurtigt.
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
13. juni 2019 - 21:51 #2
Det har 4 GB ram - 128 bit - Hukommelse GDDR5 - Bustype PCI Express 3.0 - Open GL 4.5

Jo - jeg har hdmi  kabel tilsluttet grafikkort / skærm

Jeg kender ikke betydningen af Joblisten, men den viser en unyttelse af CPU på op til 80 - 90 % ved åbning af en billedfil og af grafikkortet op til 15-20 % -
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. juni 2019 - 22:16 #3
Hvor mange mega pixels er billederne på ? og hvilken bitdybde ?
Filstørrelsen er ikke alt.
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
13. juni 2019 - 22:54 #4
Billederne er på 20.2 mega pixel - bitdybten kender jeg ikke nøjagtig, men der er på 14-18 for en raw fil
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2019 - 02:18 #5
"Jeg kender ikke betydningen af Joblisten, men den viser en unyttelse af CPU på op til 80 - 90 % ved åbning af en billedfil og af grafikkortet op til 15-20 % -"

#1 der er ofte problemer med win10 billedviser.
#2 den størrelse billede der, er meget stort, og det dur simpelthen bare ikke på din pc, pga windows 10, ikke pga dit grafikkort

Jeg tror det går bedre med Irfanview!
https://www.irfanview.com
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2019 - 02:19 #6
opdater din bundkort driver med nyeste, så er der mulighed for at din grafikdriver fungerer ordentigt
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juni 2019 - 08:22 #7
Det kunne jo være at den ikke vil skifte fra den indbyggede Grafik i I7 CPU til dit 1650 grafikkort1 Man skal huske at installere driverne i den rigtige rækkefølge først Intel og derefter det Eksterne grafikkort.
Avatar billede Harry-Emil Praktikant
14. juni 2019 - 09:43 #8
Den er en helt ny Vision W 915 Workstation med tilkøb af opgraderinger - samlet og installeret af MM Vision, så jeg går da ud fra at den er installeret og opdateret som den skal være.