Avatar billede Zole Juniormester
19. juni 2019 - 14:08 Der er 2 kommentarer

Hjælp til router yousee til fibia

Hej

Jeg ville høre om hvad i tænker er bedst i mit tilfælde. Da jeg skifter internet fra yousee til fibia, og Yousee leverede router og det gør fibia ikke, andet end en fiber boks, så vidt jeg forstår.

Som det er i dag, har jeg yousee's router, hvor der går et kabel ned til en switch og deler internettet der fra ud til pc'erne og til nogle Linksys Velop (disse er sat i serie) som giver trådløst netværk.

Mit spørgsmål er så, hvad er bedst ? Skal jeg ud og købe en ny router i stedet for yousee's eller er det ligeså godt at køre igennem Linksys Velop ? syntes dog bare ikke jeg har helt så meget kontrol som jeg gerne kunne tænke mig, igennem Linksys Velop som yousee's router.
Og hvis ny router, hvad skal man så vælge ?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede INK Ekspert
19. juni 2019 - 15:28 #1
Vi fik fibernet i sommerhuset fra Fibia (Odsherred). Der blev leveret et kombineret modem og router med 4 netværksstik og wifi. Så jeg ville lige undersøge en ekstra gang hvad leverancen omfatter.
Avatar billede Zole Juniormester
19. juni 2019 - 16:12 #2
Da jeg bestilte sagde de der var flere udgange, men da min boks blev udskiftet til en nyere, fik jeg at vide at på den nye boks var der kun 1 udgang til internet (og så får den ting jeg sætter i ip adressen) og 3 til tv bokse.