Avatar billede Peter Praktikant
24. oktober 2019 - 21:25 Der er 3 kommentarer

ny router vil ikke give internet, den gamle gør uden problemer??

Hej computerwork

min router jeg har nu falder ud i ny og næ og derfor købt en ny
asus wireless-ac1300...

problemet er bare når jeg forbinder den lyser alle knapper udover intetnettet, og når windows fejlfinder siger den at den ikke kan finde proxy automastisk?

så kobler jeg den nye router fra selvom jeg har reset den 10 gange og intet hjalp..

den gamle i igen og bom..internettet virker igen??
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2019 - 08:10 #1
umiddelbar lyder det mest som om du ikke sætter dit internetkabel i det rigtige stik
Avatar billede Rune1983 Ekspert
25. oktober 2019 - 08:42 #2
Kunne også være din udbyders router der fungere som DHCP server og din nye også køre DHCP server hvilket giver konflikt på netværket. Sørg for du kun har en DHCP server på dit netværk.
Avatar billede TheBonden Novice
30. oktober 2019 - 09:00 #3
Nogange skal man kontakte dubyder der skal relise ip adressen på den gamle ruter så den ny kan få en elleres går der nogle timer inden den selv reliser ipadressen
Det har jeg prøvet med flere udbyder