Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
30. oktober 2019 - 10:44 Der er 2 kommentarer

Find første celle med tekst - med et par tvists...

Jeg har et dynamisk antal rækker (mellem 500 og 1500 rækker), hvor der står tal i hver anden celle (kolonne), og tekst i NOGLE af hver anden kolonne ved siden af tallet.

Jeg er på udkig efter en formel, det kan give teksten i den første celle, i tekst cellerne, der indeholder tekst, men med følgende betingelser:

- Hvis der står 'OK' i en af tekst cellerne, så skal denne celle/kolonne springes over, og den næste celle, hvor der ikke står 'OK' skal findes.
- Hvis brugeren har indtastet tekst i en af hveranden tal kolonne, må formlen IKKE give denne tekst - formlen må KUN finde den første tekst i hveranden tekst kolonne (hvor der ikke står 'OK')

Simpel og let opgave i VBA, men af forskellige årsager, er jeg desværre nødt til at undgå VBA til lige præcist denne lille opgave.

Hvis det har noget af sige, så står tallene/teksterne i cellerne BBxx til BZxx.

Nogen bud?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. oktober 2019 - 15:08 #1
30. oktober 2019 - 22:47 #2
Har du mulighed for at dele/sende nogle anonyme data - så giver det måske mere mening