Avatar billede Str1kez Seniormester
15. november 2019 - 16:38 Der er 1 kommentar og
8 løsninger

Computer build / fejlsøgning af gammel

Hej Computerworld folkens!

Fejlsøgning
Jeg har brug for hjælp må jeg nok indrømme.
Jeg har for en 3 år siden, købt en computer brugt. Den har fungeret, men heller ikke meget mere end det. Så her den anden dag, da jeg tænder den, åbner den bare bios? Jeg kan godt gå ud af den, men efter 10 sek så åbner det bare igen? Sådan fortsætter det bare for evigt. Hvad kan problemet være der? Har en ven som har budt 500 kr på den, som er en fair pris. Mit bedste bud er at HDD'en på den er gået i stykker? Kan det være det?

Computer build
Jeg kigger på at bygge en ny, og har sat en computer sammen. Jeg ville mene af det er en okay computer til prisen, til at spille CS:GO, Paladins, GTA V. Jeg smidder et link til en PDF under her, er der noget at sætte en finger på? Er der noget i ville have gjort anderledes med links og priser til delene. Er der noget i ville have gjort anderledes?
Mit budget ligge på 4000 - 5000 kr.
file:///C:/Users/marcu/Downloads/Computer%20Build.pdf
Avatar billede Str1kez Seniormester
15. november 2019 - 16:41 #1
Har foresten en PSU på 450 watts, som jeg tænker levere nok power til computeren?
Hvis ikke, hvor meget skal jeg så op på?
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. november 2019 - 16:51 #2
At linke til en fil på dit C-drev virker ikke - hvilket du bør være glad for - fordi du eller ville have store sikkerhedsproblemer....
Avatar billede Str1kez Seniormester
15. november 2019 - 16:53 #3
Okay? Hvad gør jeg i stedet?
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2019 - 17:10 #4
Tag et screenshot af din pdf-fil,  upload  derefter det billede på https://da.imgbb.com/

Til sidst laver du et indlæg her med link til billedet.
Avatar billede Str1kez Seniormester
15. november 2019 - 17:13 #5
Har smidt et nyt opslag op med et link til en Google Docs side?
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1030875 (link til opslaget)
Det burde virke
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2019 - 17:39 #6
De nye dele ser ud til at passe fint sammen, men du skal fortælle os lidt mere om den strømforsyning, du ønsker at genbruge. Vi vil gerne vide, hvor gammel den er og allerhelst fabrikat og det fulde navn på den.

Strømforsyninger er en ofte undervurderet del af en PC. Mange mener, at så længe den tilsyneladende kan levere de nødvendige Watts, så er alt i orden. Det er ikke altid tilfældet.
Avatar billede Str1kez Seniormester
15. november 2019 - 18:19 #7
Okay, den jeg har liggende i den gamle computer hedder : Corsair VS 450W
Jeg ved ikke hvor gammel den er, da jeg købte computeren brugt. Den har fungeret fint, men kunne godt være man skulle købe en ny. Den har jo minimum 3 år på bagen nu
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2019 - 18:36 #8
Så vidt jeg kan se, så burde din Corsair VS 450W strømforsyning være ok med de dele, du fortæller om i indlæg #5.

Held og lykke med projektet :-)
Avatar billede Str1kez Seniormester
15. november 2019 - 18:52 #9
Okay tak :)