Avatar billede jensen363 Forsker
14. januar 2020 - 16:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Index/Match med flere kriterier

Jeg har i en arkfane en matrix, bestående af en række ID, hvor hver ID har en score i i alt 4 kvartaler - eksempel

ID  Q1  Q2  Q3  Q4
1    2    3    4    5
2    5    4    8    3
3    7    3    4    8

I et andet regneark vil jeg gerne kunne liste de pågældende ID, og dynamisk hente indhente den tilhørende værdi for brugervalgt kvartal.

Dvs. jeg har mine ID listet kolonne A, og min Index/match i kolonne B skal både hente værdien for den pågældende ID, men ud fra at brugeren har indtastet/valgt et kvartal i et bestemt felt i samme regneark.

How to do ???
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
14. januar 2020 - 16:28 #1
Avatar billede jensen363 Forsker
14. januar 2020 - 16:45 #2
Ikke helt ved siden af ...

I mit output, svarende til dit sheet 2, vil jeg eksempelvis i range A2:A4 have mine ID listet, og i celle B1 vælges det kvartal jeg vil have vist i rage B2:B4, svarende til de for kvartalet matchende værdier :-)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
14. januar 2020 - 17:38 #3
Avatar billede jensen363 Forsker
15. januar 2020 - 07:38 #4
Perfekt, takker