Avatar billede hlnviv Juniormester
20. januar 2020 - 10:45 Der er 10 kommentarer

Slå op sætning eller måske Hvis sætning

Hej Eksperter
Jeg skal bruge en sætning der kan slå op eller søge i hele ark efter tal der er i et område f.eks. de tal der er fra (A1-A10) , de skal findes i Ark 2 og 3.

Håber i forstå spørgsmål

VH Heine
Avatar billede JackJazz Seniormester
20. januar 2020 - 13:40 #1
Jeg forstår vist ikke helt.

Du har 10 tal i A1-A10 og du vil søge i Ark 2 og 3 efter et område med de samme 10 tal. er det korrekt?

/JackJazz
Avatar billede hlnviv Juniormester
20. januar 2020 - 22:51 #2
Ja det er korrekt.. jeg har 6 cifret tal eks. 354378 i felt A1 og 456732 i A2 osv. og skal så søge efter om der er et felt i hele ark2 eller et område f.eks. flere kolonner der indeholder nogle af de tal der er i felterne fra A1-A10, altså forekommer nogle af de 10 tal i ark2. Og hvis de gør hvor og hvor mange gang, hvis mulig
Avatar billede JackJazz Seniormester
21. januar 2020 - 08:01 #3
Du kan bruge lave kolonner til højre for din A-kolonne, hvor du så laver TÆL.HVIS på hver kolonne i Ark2. Det er vist den eneste måde, hvor du kan få antal og i hvilke kolonner.

/JackJazz
Avatar billede hlnviv Juniormester
21. januar 2020 - 12:55 #4
har prøvet med den her f.eks.
=TÆL.HVIS(E2:E102;"121269")+TÆL.HVIS(G2:G37;"121282")

men den virker jo kun på de to tal der står i formel, hvordan skal den se ud hvis den skal se om et område med tal, forekommer i et andet område med tal ?
Avatar billede Jan K Ekspert
21. januar 2020 - 13:43 #5
Er det korrekt forstået, at det du eftersøger simpelthen er om et eller flere af tallene i A1:A10 findes et eller andet sted i Ark2 - eller skal de stå i samme rækkefølge som A1:A10?

Skal du også vide, hvor I Ark2 de enkelte tal står? Hvis det er tilfældet, kan de så stå metre end en gang i Ark2?
Avatar billede hlnviv Juniormester
21. januar 2020 - 14:38 #6
Til Jan K

Det er korrekt forstået, og de behøver ikke stå i samme rækkefølge, skal bare vide og de forekommer et eller andet sted i Ark2, og ja det vil være rigtig godt hvis også man kunne se hvor, tallet forekommer ikke mere end en gang.
Avatar billede hlnviv Juniormester
23. januar 2020 - 23:22 #8
Kan måske godt bruges men kan den også søge i hele sheet2 hvis nu tallet den skal finde eller sammen ligne med står i f.eks. H eller K kolonne ?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
24. januar 2020 - 06:50 #9
Er det her det samme som der spørges om i:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1031800

?
Avatar billede hlnviv Juniormester
25. januar 2020 - 13:36 #10
nej det er som xl-Enthusiast første svar, men skal kunne søge i hele arket ikke kun i en kolonne