27. januar 2020 - 10:52 Der er 4 kommentarer

Vise skjulte rækker

Jeg har et regneark med flere skjulte kolonner, rækker og et filter som går ned til række 61.

Nederst har jeg fra række 87:92, 6 skrive felter som jeg gerne vil have skjult alt efter hvad værdien i A1 er (2 til 7).
Jeg har allerede en kode kørende med at vise og skjule de nødvendige kolonner, men når det kommer til rækker, så sker der ikke en skid. Jeg kan sagtens skjule dem, men hvis jeg skal have dem vist igen, skal jeg separat gå ind og klikke på dem enkeltvis.

Indledningsvis efterspørger jeg en kode som gør følgende:
Hvis celle A1 = 2, så skal den vise alle rækker fra 87 og 92.
Avatar billede Jan K Ekspert
27. januar 2020 - 13:14 #1
If Range("a1").Value = 2 Then
Range("a87:a92").EntireRow.Hidden = False
End If
28. januar 2020 - 07:20 #2
Har jeg prøvet. Rækkerne bliver ikke vist.
Det virker på et fuldstændigt tomt ark, men ikke i det som jeg har. Måske er det fordi der er et filter i toppen.

Filteret går dog kun til række 61 og vise makroen skal vise rækkerne fra 87:92. Forstår ikke hvorfor det ikke virker...
Avatar billede Jan K Ekspert
28. januar 2020 - 10:09 #3
Kan du sende eller uploade arket?
28. januar 2020 - 11:11 #4
Behøves ikke, har fundet en løsning.

Men hvis du vil se og teste det selv, så kan du bare oprette et ark med 2 faner
Den ene med filter og den anden uden.

Så prøve at skjule 2,3 rækker som ikke indgår i filterets område. Man kan ikke få dem vist alle sammen, medmindre man piller dem ud enkeltvis...
Men hvis der intet filter er på fanen, kan man godt få dem vist med én Range.

jeg har bare indsat:

    Range("a87:a87").EntireRow.Hidden = False
    Range("a88:a88").EntireRow.Hidden = False
    Range("a89:a89").EntireRow.Hidden = False
    Range("a90:a90").EntireRow.Hidden = False
    Range("a91:a91").EntireRow.Hidden = False
    Range("a92:a92").EntireRow.Hidden = False

I stedet for:

Range("a87:a92").EntireRow.Hidden = False