Ændre interval automatisk i vagtplan
Hej,Jeg sidder og skal lave en vagtplan - jeg finder det dog ekstremt svært at automatisere den.
Vi har 3 ansatte som ingen specifikke fridage dage (Der arbejds hverken med weekend eller helligdage). Der skal altid være 2 på arbejde - aldrig 3 og aldrig 1. De der er er på arbejde er så til rådighed 24/7 i deres arbejdsdage.
Min tanke var at dele dem ind i ''skifte'' fx 35 arbejdsdage og så 17 fridage. Problemet er at jeg på ingen måde kan få det til at gå op henover året. Jeg kan få det til at få op ved manuelt at sætte arbejdsdage og fridage ind, men så er der enkelte perioder hvor den ene har fri 18 dage, en anden arbejder 37 dage osv.
I den perfekte verden kan der 3 tabeller - en for hver medarbejder hvor de/jeg skriver deres arbejde/fri interval og så sætter en formel/makro automatisk intervallet ind (men jeg finder det her umuligt at få den til at tage højde for at der altid skal være 2 på arbejde, samtidig med at arbejde/fri intervallet er konsekvent).
Det er dermed sat op manuelt nu, og derfor skal der manuelt ændres hvis intervaller skal ændres.
Måske intervallet kan kan sættes op i en formel til lidt fleksibelt (fx 17-18 dage fri) således at en formel/makro kan få det til at passe henover året.
Jeg deler rigtig gerne ark hvis det kan hjælpe
Nogen ideer?
P.S
Min bruger er ny, men har arbejdet som excelkonsulent i nogen år, og er derfor på et højt niveau.