Avatar billede Vidar Novice
30. januar 2020 - 12:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Canon Printer IP 7250

Hej.Igennem fler år har jeg købt konvertible blækpatroner til min printer og det har virket perpekt.Patronerne hedder CLI 551.På sidste sending stod der kun C og så 551.Det skulle passe ifølge leverandøren men printeren skriver at den ikke kan genkende patronen og så vises der at alle patronerne er tomme.Der er lys i alle patroner.Hvad kan det være.Håber på hjælp da jeg ellers vil købe anden printer af samme type men så kommer problemet måske igen.V.H.Vidar
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
30. januar 2020 - 12:41 #1
Disse virker i min Canon IP 7200
https://www.kompat.dk/search.aspx?keyword=cli+551
Jeg havde for nylig en gul patron, som printeren ikke ville genkende. Kun den gule lyste, og udskiftning til en ny af samme slags virkede.
Det sker meget sjældent, og det er billigere at prøve med nye kompatible patroner end at købe en ny printer.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
30. januar 2020 - 12:54 #2
I denne søgning er også den tykke sorte XL550 BK
https://www.kompat.dk/category/canon-pixma-ip-7250-3707/
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. januar 2020 - 13:06 #3
Jeg selv har IKKE gode erfaringer med uoriginale blækpatroner. Især den røde giver problemer, ved at udskriften i stedet blive brun.
Avatar billede Vidar Novice
30. januar 2020 - 13:26 #4
Hej Finn.Tak for svar.Det plejer også at virke når jeg skifter en patron der blinker.Men alle lyser.Som ekstra forsøg prøvede jeg at udskifte alle 5 patroner og så kunne jeg både se blækniveau og udskrive.Jeg var lykkelig.Slukker printeren og næste dag virker printeren ikke igen.Viser tomme blækpatroner og skriver at en patron genkendes ikke.Det kan jo godt blive lidt kostbart,hvis jeg skal udskifte 5 ptroner hver gang printeren har været slukket.??.V.H.Vidar
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
30. januar 2020 - 14:05 #5
Så kan det godt være. at det er selve printeren, der er blevet hysterisk.

#3 ErikHG
Farverne passer fint med de viste patroner, men jeg kender problemet fra tidligere, hvor jeg havde købt billigt blæk i plastikflasker til genfyldning af Lexmark patroner med et sæt kanyler. Det svinede i printeren, og den røde farve blev brun.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. januar 2020 - 14:46 #6
#5
Det blæk jeg har købt, har altid været i patroner, og ikke i flasker til genfyldning. Men alligevel har resultatet ikke været tilfredsstillende. I længden bliver det dyr,t fordi patronerne er lige til at smide ud, og det samme med fotopapiret når farverne er helt forkerte.
Avatar billede Vidar Novice
30. januar 2020 - 20:07 #7
Tak for de svar jeg har modtaget indtil nu.Desværre har det i løst mit problem og som en skriver tilbage "" så er det nok printeren der er blevet hysterisk "".Ja så er vi nok 2 på min adresse der har dette problem.Men virkeligt godt forum jeg er blevet medlem af.V.H.Vidar
Avatar billede Vidar Novice
03. februar 2020 - 10:32 #8
Hej.Vedr min printer Canon IP 7250.Det er nok ikke noget der kan bruges som løsning,men!Havde opgivet printeren.Fjernede den på min PC.Skilte min Router ad og samlede skidtet igen.Kørte installations CD ind igen.Satte nye konvitable patroner i som jeg havde prøvet før,og slukkede det hele.Næste dag over middag tændte jeg for det hele igen og prøvede for sjov at trykke print ved et billede på min PC.
Der kom et fint billede ud og jeg blev meget overrasket.Har prøvet flere gange og det virker sg.!!Næste dag prøve igen og med samme gode resultat.Hvad skete der??Nu er jeg spændt på når jeg skal skifte patroner første gang.Vedr.min Canon 2550S købte jeg en ny i Kvickly for kr.199.Så kan jeg rode med den gamle når jeg får tid.Men:Tak for hjælpen,både fra Jer og de højere magter.V.H.Vidar.