Avatar billede lusodana Seniormester
27. februar 2020 - 10:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Adgangskoder gemt i Google Chrome

Hvis man én gang har slettet et password fra "chrome: //settings/passwords" kan man genoprette det igen manuelt?
Avatar billede 450025 Ekspert
27. februar 2020 - 11:15 #1
Ja det kan du hvis du har lagret det på en plass -  men husker kanskje ikke hvor?

Du det var dumt -  noen har det i skuffen? Andre har det hos Google å kan hentes der - en epost adresse eks -  en form for gjenopprett også - er det borte der også blir det raskt mer jobb -    for å få hjelp fra Google Team tror jeg du kan glemme der er lite hjelp og få. Sikkerhet har du sikkert hørt om.
Håper jeg har forstått ditt spørsmål rett - hvis ikke beklager jeg dette men lykke til da.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2020 - 11:46 #2
gå ind på siden og login - der har du ofte en mulighed for at klikke på 'glemt adgangskode' og så bliver det sendt til den mail, som firmaet har på dig (hvis de har de i dine data).
Avatar billede klaudi Ekspert
27. februar 2020 - 13:10 #3
Det kan du ikke med mindre du har synkroniseret din konto! (tror jeg nok) :-)
chrome://settings/syncSetup
Avatar billede 450025 Ekspert
27. februar 2020 - 14:04 #4
Mulig jeg tok feil tenkte Epost kontoen - men her er det vel selve coden til Google Nettleser - er dette tilfelle da vet jeg ikke svar.

Slike Password har ikke jeg på computeren for innlogg - det husker uten ad selv - og for og være helt sikker - bruker 2 trinns løsning via mitt telefon nummer og det fungere
helt fint for meg.
Skulle jeg mangle strøm på min telefon da er det straks verre men 5 min da er alt klart for innlogg prøv det - om du får til dette neste gang du har samme problem. Å spar deg selv helt unødvendig spør du meg.
Avatar billede lusodana Seniormester
27. februar 2020 - 16:55 #5
Jeg tror jeg blev misforstået, eller har jeg ikke forklaret mig godt.
Det drejer sig ikke om glemt passwords. Det har jeg styre på i kraft af mange års arbejde med IT og som programmør (COBOL).

Når man  med Google Chrome udfylder for første gang de 2 felter brugernavn og adgangskode, Google spørger om man ønsker at gemme adgangskoder. Jeg gemmer i Google kun de adgangskoder, som med hensyn til sikkerhed IKKE er problematiske (som f.eks. til Computerworld), fordi jeg gider ikke at lide efter min liste over adgangskoder - o de er mange.

Jeg har slettet I Google én af disse adgangskoder på én hjemmeside, som jeg vil gemme, men Google spørger mig ikke om jeg ønsker at gemme adgangskode på lige præcis den hjemmeside. Jeg savner bare et sted (hvis det findes) hvor jeg manuelt kan oprette adgangskode i "chrome://settings/passwords".
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2020 - 17:12 #6
ok - du skal til adgangskode-administrator på https://passwords.google.com/options?ep=1
der kan du se de sider, du har fravalgt - så er det bare at slette dem der, og du kan gemme fremover.
Avatar billede Mikael Ekspert
27. februar 2020 - 18:43 #7
Jeg kan heller ikke se, at man MANUELT kan lægge adgangskoder ind i Google ??
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2020 - 19:08 #8
Man kan IKKE manuelt lægge koder ind, men man kan fjerne ens egne blokeringer, så google spørger en gang til...
Avatar billede klaudi Ekspert
27. februar 2020 - 19:16 #9
Får du ikke denne mulighed når du er logget ind på siden.
https://ibb.co/sbggP0D

Eller er den os fravalgt når man siger nej tak til at gemme kode?
Avatar billede lusodana Seniormester
28. februar 2020 - 12:42 #10
Tak til alle.
Avatar billede Laursen Juniormester
11. marts 2020 - 18:23 #11
Nu spørger jeg måske lidt dumt (beklager Lusodana) - men hvor sikkert er dette egentlig at gøre? Er der mere "sikre" alternativer (digitale alternativer) til dette?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2020 - 18:40 #12
Google, som STORT firma, vil lide massiv negativ omtale, hvis deres opbevaring af adgangskoder brydes.
Så de er helt sikket sikrere end alle opkomlinge, der ville tilbyde samme service.
Avatar billede Mikael Ekspert
13. marts 2020 - 10:31 #13
#11.. Det er skam sikkert nok.. Men fornuft er som altid påkrævet ;)

Har man en computer som ALTID er logget på google, og den bliver stjålet, så får den "nye bruger" også fuld adgang til alle gemte adgangskoder.
Såfremt at man ikke har sikret sig med andre login krav på computeren.

Så !!! ;)