Avatar billede Super Mester
06. marts 2020 - 08:36 Der er 3 kommentarer

Linke til en kollonne af excel celler. Både til indhold og format med VBA kode

Hej ..

Jeg har 5 kollonner hvori tallene (cellene) er formateret f.eks. således: #.##0 "months after contract signed"

Ved et lookup kan jeg linke til den enkelte kollonne og hente indholdet over til en ny kollonne, men formatet kommer ikke med.

Hvorledes kan jeg få dette at fungere med en VBA kode?

Dbh.
Avatar billede Jan K Ekspert
06. marts 2020 - 10:59 #1
Du kan kopiere formatet fra en celle, der har det rigtige format.

Fx noget i denne stil:

ActiveCell.FormulaR1C1 = "=VLOOKUP(RC[-1],RC[-3]:R[2]C[-2],2,FALSE)"
Range("b1").Copy
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats
Range("D2").Select

Hvor lookupen skal rettes det det, du skalnu  bruge og B1 er en celle, der har det rigtige format.
Avatar billede Super Mester
06. marts 2020 - 11:12 #2
Mange tak!

Virker det også på en hel ollonne af celler og ikke kun èn celle (b1) i dette eksempel?

Loopupen du beskriver forstår jeg ikke helt. Vil den være lig det lookup som jeg bruger for at finde cellen i den kollonne jeg skal bruge data og format fra? Og hvorledes i så fald fungere det når jeg skal have data og format fra alle cellerne i den kollonne som jeg laver lookup på?

Mvh. .Frank
Avatar billede Jan K Ekspert
06. marts 2020 - 13:57 #3
Du al bruge den lookup formel du allerede bruger, og hvis de celler har forskelligt format, er du nødt til at loope gennem den alle.