Avatar billede jcr18 Professor
07. marts 2020 - 13:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny mobil - men hvilken?

Spørg 100 mennesker og få 100 forskellige gode råd. Testsider kan man ikke stole på? (eller kan man), fordi de ofte er koblet op på sponsorater o.m.m.
Så nem er det ikke når man er en ganske almindelig simpel mobilbrugere der blot har brug for en helt almindelig model der skal kunne ringe, sende SMS, kunne håndtere en del apps og gå på nettet. Jeg har en android 9.0 -huawei som ikke længere fungerer optimal, taber strøm, er tabt nogle gange osv, så tiden er kommet til udskiftning. Jeg har ikke behov for nyeste I-phones med alle mulige smarte fancy funktioner men kan sagtens nøjes med en helt almindelig model til ikke over 2000 kr. Kan I anbefale mig en model som evt. har en styrke mod stød og som måske har et rimeligt ok kamera indbygget?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
07. marts 2020 - 14:44 #1
Hej!

Det er umuligt for mig at rådgive om hvilken mobil der passer bedst til dig.

Men personlig er jeg glad for Samsung Galaxy mobilerne.
Priserne er også blevet fornuftige.

Tjek f.eks denne...

https://www.samsung.com/dk/smartphones/galaxy-a405-a40/SM-A405FZKDNEE/

...og priser her...

https://www.pricerunner.dk/pl/1-4888195/Mobiltelefoner/Samsung-Galaxy-A40-64GB-Sammenlign-Priser

Mht. stød, så køb et cover/wallet der passer til modellen.

God lørdag!
Avatar billede mort1 Ekspert
07. marts 2020 - 16:06 #2
"Spørg 100 mennesker og du får ......"
Nu spørger du så yderligere 100 mennesker :-)
Avatar billede jcr18 Professor
07. marts 2020 - 18:53 #3
Hehe jo da, men det kunne jo så være at der måske var 75% af indlæggene der pegede i en klar retning. Brugerne herinde plejer trods alt at være rimelige kompetente:) Jeg har haft kik på denne her som jeg egentlig er ret varm på: https://www.proshop.dk/Mobil/Nokia-71-64GB-Midnight-Blue/2685562 + cover beskyttelse.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2020 - 05:29 #4
Nokia er mit førstevalg pt hvis min nuværende Samsung dør. Eneste mangler er, at jeg pt har oled skærm og ip68 vandtæt. Begge ting, jeg gerne vil have.
Nokia er så samme mærke som min bil, og det er 👍 NoKia er valget.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
08. marts 2020 - 17:35 #5
Med de krav du næer kan du nøjes med en til 1000 kr. Fx. denne som er god til prisen, hvis du vil have en stor skærm
https://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobiltelefoner/15653/huawei-p-smart-2019-smartphone-aurora-blue

Ellers er Samsung A serie er OK telefoner.

Eller denne
https://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobiltelefoner/23062/huawei-p30-lite-smartphone-128-gb-peacock-blue

Seriøse og dybdegående test kan du finde på https://www.gsmarena.com/

Mellempristelefoner adskiller sig fra topmodellerne primært ved et kamera uden optisk stabilisering og en lidt ringere skærm, fx. LCD istedet for AMOLED.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2020 - 17:48 #6
Undgå huawei pga google/usa forhindrer opdateringer/apps. Det kan være pengene ud ad vinduet.
Avatar billede kurtba Ekspert
08. marts 2020 - 21:14 #7
Mig bekendt vil evt. blokering fra google og USA af Huawei, vil det være fremadrettet på nye telefoner. Ingen problemer med dem, som hele tiden har været godkendt. Både med hensyn til opdatering og installering af apps.
Har selv en Huawei tlf. og har ingen problemer, hverken med opdatering eller med installering af apps.
Personligt synes jeg, at Huawei p30 Lite giver meget for pengene, ikke mindst hvis kamera er vigtigt. Kender flere som har den, og som er særdeles tilfredse. Min model er ældre, men p30 lite kunne sagtens være aktuel, hvis jeg skulle skifte. Man får meget for pengene.
Kan p.t. købes for ca. 1650 kr.
Hvis den købes med abb. kan den fåes noget billigere hos flere af teleselskaberne.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2020 - 21:44 #8
Jf Computerworld: Forbuddet gælder imidlertid ikke de Huawei-modeller, der allerede er anvendes i dag og som har været i handelen før 16. maj 2019.
https://www.computerworld.dk/art/250877/google-lukker-helt-af-for-huawei-slut-med-preload-og-sideload-af-google-apps
Avatar billede jcr18 Professor
10. marts 2020 - 22:04 #9
Hmmm - proshop tilbyder restordre på nokiaen, så yt med den mulighed. Vælger denne her så - på jeres anbefalinger. Kender I firmaet? https://www.goblue.dk/shop/huawei-p30-lite-6660p.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner
Avatar billede kurtba Ekspert
10. marts 2020 - 22:17 #10
Kender ikke firmaet, men de har fine bedømmelser på e-mærket, så dem ville jeg ikke have nogen problemer med at handle med.
Avatar billede jcr18 Professor
10. marts 2020 - 22:20 #11
Er lige sket:)  - God aften.