Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
29. marts 2020 - 21:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skriftstørrelse i "drop down" lister

Jeg har et ark med en drop down liste, oprettet via betinget formatering.
Da listen skal kunne ses på en laptop uden for, så er alt tekst i punkt 20 og FED.
Men de ting som er i drop down listen er bitte små!

Kan man ændre skriftstørrelsen for teksten i listen? og evt. sætte dem til fed?
Avatar billede Mads32 Ekspert
30. marts 2020 - 00:38 #1
Hej

Dropdown lister vises på en PC er i størrelsesforhold til den størrelsen på skærmen.
Vises i 100%, og det ikke er tilstrækkelig, skal skærmvisning øges.

Jeg hører gerne dine kommentarer, om informationen var nyttig eller ej.

m v h mads32
Avatar billede AnyFellow Mester
30. marts 2020 - 08:05 #2
Hvis du gerne vil kunne gøre som du ønsker, skal du nok kigge dig om efter et jquery plugin, du kan f.eks. se flere her:
https://www.sitepoint.com/13-jquery-selectboxdrop-down-plugins/
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. marts 2020 - 08:54 #3
#1 og #2

Tror i misforstår opretter. Det er font size i en excel list/dropbox der skal ändres på.

#0

Ser ikke ud til at det kan lade sig göre, men her er der et par workarounds:

https://stackoverflow.com/questions/13380025/how-do-i-change-the-font-size-and-color-in-an-excel-drop-down-list
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
30. marts 2020 - 15:07 #4
I har alle ret.

Jeg søgte efter om der var en "font setting" som jeg havde overset.
Som I også skriver og som jeg også fandt på nettet, så er det visnings %'en der skal ændres.
Nu har jeg ændret fonten til "5" og viser arket i 250%, så er det til at se, hvad der står.

Mange tak for jeres gode tips!

Jeg har tidligere brugt at udveksle filer med andre her i fora, via gupl.dk. Det virker ikke som om det er anvendeligt mere.
Ved en af jer, hvad der bliver brugt nu om dage?
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. marts 2020 - 15:15 #5
Mange bruger dropbox ved jeg.
Avatar billede Mads32 Ekspert
30. marts 2020 - 16:53 #6
Hej

Til orientering

Dropbox er et gratis program, hvor man kan gemme filer og andre får adgang via et link. Der er begrænsning på hvor meget der kan lagres. Overskrides denne kapacitet kan der ikke gemmes yderligere, så må man slette eller tilkøbe en PRO version

m v h mads32