Avatar billede per2edb Ekspert
30. marts 2020 - 20:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sæt WHERE xx = i inde fra hændelsen vedaktuel

Jeg har en Form hvor der ligger en SQL forespørgsel i postkilden

Jeg har behov for programmeret at vælge forskellige WHERE xx = ......
inde fra hændelsen vedaktuel

Kender i en kommando der placeret i Vedaktuel kan sætte WHERE xx = ......
Avatar billede terry Ekspert
30. marts 2020 - 20:35 #1
you can use the filter property for this. The filter property is the WHERE part of an SQL statemnt.

So if your record source is "SELECT * FROM MyTable"
then me.filter ="someField = 10"

is the same as "SELECT * FROM MyTable WHERE someField = 10"

And you need to set
Me.FilterOn
Avatar billede terry Ekspert
30. marts 2020 - 20:38 #2
if theres a WHERE
Me.FilterOn = True
and if there is no where then
Me.FilterOn = False
Avatar billede per2edb Ekspert
30. marts 2020 - 21:27 #3
Den løsning kender jeg men ulempen er alle record "populært sagt listes ud" for derefter at selektere.
Det er jo tidsrøvende.
Det var bedre om Select ... blev udført fra start kun med de record der fordres

Hvis der ikke findes en bedre løsning vil jeg måske lave en SELECT uden WHERE...
lagt i vedaktuelt, og så selectivt sætte
If ...
Where ...
elseif...
Where...
.
Hvad er din erfaring ?
Avatar billede terry Ekspert
31. marts 2020 - 08:54 #4
"Det var bedre om Select ... blev udført fra start kun med de record der fordres"
How do you know what the "WHERE ...." is to be BEFORE the form is open???

And if you know what the WHERE is then you can change the Me.Filter property...

Where do/will you have this code?
"If ...
Where ...
elseif...
Where...

If you know the WHERE beforew you open the form then you can change the record source to include the WHERE. That can be done in a couple of wways, either change the SQL for a query you use as the record source, or change the SQL directly in the record source, which means building the SQL dynamically (IE if the WHERE changes, then you change the SQL....)

But then you might as well change the Me.Filter property.
Avatar billede terry Ekspert
31. marts 2020 - 08:56 #5
I dont really see the problem, maybe we dont have the full picture?
Avatar billede per2edb Ekspert
31. marts 2020 - 10:14 #6
Det kan være Filter er den rigtige løsning.
Jeg havde bare en fornemmelse af den er langsom derfor søgte jeg en bedre løsning.

Har du erfaring for hvad der selekterer hurtigst WHERE eller Filter ?
Avatar billede terry Ekspert
31. marts 2020 - 11:30 #7
"Har du erfaring for hvad der selekterer hurtigst WHERE eller Filter ? "

I have never notived any difference. I can imagine that behind the scenes its the same code which executes the SQL.
Avatar billede terry Ekspert
31. marts 2020 - 11:33 #8
notived = noticed
Avatar billede per2edb Ekspert
31. marts 2020 - 11:43 #9
Så vil jeg bruge Filter
Tak for hjælpen
Avatar billede terry Ekspert
31. marts 2020 - 12:54 #10
selv tak