Avatar billede thomzu Novice
27. april 2020 - 11:04 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

VBA til at kopiere linjer i oversigt ud fra kriterier

Hej alle,

Jeg har været flittig bruger af dette forum igennem mange år, hvor jeg, indtil nu, har kunnet finde svar på alle mine udfordringer i Excel/VBA. Så først og fremmest, tak til alle de hjælpsomme personer derude.

Jeg har dog nogle udfordringer med noget VBA-kode i et Excel-ark, hvor jeg ikke har kunnet finde løsningen her på siden. (eller andre steder)

Jeg har en oversigt over nogle projekter, hvor der bliver registreret hvor mange timer der er benyttet på det pågældende projekt. (Kolonne A: Projektnavn, kolonne B: Aktiv (J eller N), kolonne C: timer hold 1, kolonne D: timer hold 2)

Så er tanken, at en makro skal gå projekt-tabellen igennem og hvis der er indtastet timer på et projekt, så skal den kopiere projektet til en anden fane, med navn, status og timer for hold 1 og 2 + dato, uge og kvartal (står i G3, G4 og G5) samt team navn (står i fane-navnet eller celle A1)

Er det muligt? (ja ja, alt er muligt, men er der nogle der kan hjælpe mig :))

Jeg kan evt. sende eller uploade et eksempel - hvis der er nogle der vil hjælpe.
Avatar billede thomzu Novice
01. maj 2020 - 15:42 #1
Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig med dette? :(
Avatar billede Joachimpwc Novice
25. maj 2020 - 16:09 #2
Hvad med at lave et loop på kolonne A, hvor du laver en IF C>0 Then copy range?

Har ikke koden til dig, men tror den fremgangsmåde vil kunne hjælpe dig.
Avatar billede thomzu Novice
25. maj 2020 - 17:33 #3
Jeg har selv løst det.