Avatar billede Lis Novice
11. maj 2020 - 21:07 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Printerhoved

Jeg har en HP Officejet PRO 8620, som pludselig tværede en masse sort blæk ud . Og efterfølgende skrev at printerhovedet mangler. Jeg har taget det ud og forsigtig tørret det af og duppet farven op, der lå inde i printeren. Det var en uoriginal patron. Og jeg har fået nye originale i erstatning. Jeg har sat dem i, og den har registreret de nye patroner, efter at jeg nulstillede den ved at trække kablerne ud i et minut. Men den laver stadigvæk fejlmeddelelsen at printerhovedet mangler eller er defekt. Når jeg tager printerhovedet ud er der stadigvæk sort farve over det hele på siderne af rillerne, hvor farven kommer ud. Er printerhovet i stykker, eller er der noget jeg kan gøre ved det ? Og hvis det er i stykker kan det så betale sig at købe et nyt?
Avatar billede milter Ekspert
11. maj 2020 - 21:30 #1
Din beskrivelse tyder på, at printerhovedet er defekt, og en søgning på nettet viser, at det efter min mening ikke kan betale sig at udskifte printerhovedet. Ifølge mine søgninger vil et nyt koste 800 - 1000 kroner plus fragt, og du har måske betalt omkring 15-1600 for din  HP Officejet PRO 8620 for omkring fem år siden.

Prøv også at kigge på videoen her:

https://www.youtube.com/watch?v=Gf0Ziy5bDAM
Avatar billede Lis Novice
11. maj 2020 - 22:38 #2
Tak for hjælpen. Jeg prøver at rense printerhovedet. 😊
Avatar billede milter Ekspert
11. maj 2020 - 22:42 #3
Velbekomme :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. maj 2020 - 07:55 #4
Printhovedet fungerer ved at et gitter spærer for blækket. På præcis de placeringer af gitteret, der skal blækdråber igennem, varmes blækket så op - så bliver det mere tyndtflydende, og slipper gennemgitteret - og det ny blæk der strømmer til, køler så gitteret af igen, så hvis gitteret ikke fortsat er aktivt varm, stopper blækstømmen.

Der kan ske det at uoriginalt blæk er tykkere eller tyndere end det originale - og så kan der ske en forkert opvarmning af gitteret, så dette ikke køles ordentligt, og ender med at smelte sammen. Det er mange år siden jeg har hørt/oplevet sådanne, de fleste kopi-producenter har fint haft styr på det de sidste mange år - det har primært været folk der selv fylder blæk i gamle patroner der har haft problemet.

Men noget kunne tyde på at hovedet er brændt sammen - og så dur det altså ikke bare at rense det... - men det finder du jo ud af ved at prøve at rense det :-)
Avatar billede Lis Novice
12. maj 2020 - 09:28 #5
Tak for forklaringen. Så forstår jeg bedre, hvad der er sket. Jeg havde ellers forsvoret at jeg ikke ville købe uoriginalt, men prisen fristede. Så æv nu bliver det sikkert dyrere.
Avatar billede kurtba Ekspert
12. maj 2020 - 23:14 #6
Printhoveder kan også gå i stykker, selv om man bruger originalt blæk.
Jeg har selv brugt uoriginalt blæk i spandevis i over 20 år uden problemer.
Jeg har dog ikke erfaring med HP, da jeg hovedsaligt har holdt mig til Canon printere. Dernæst er det vigtigt, at man køber printere hvor hver farve er for sig. Ikke noget med 3 i en. Dem har jeg skaffet nogle stykker af til andre, og det har aldrig fungeret.
Jeg har også haft skaffet blæk til nogle med Epson printere og har selv også sådan en p.t., og de virker også uden problemer. Min nuværende fortæller mig ind i mellem, at det er uoriginale patroner, men printer lystigt videre.