Avatar billede joachimsmormor Juniormester
16. maj 2020 - 15:36 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælpekode 1700 Canon Pixma MG2450

Hej Computerworld
Jeg har sådan brug for hjælp....Min Canon printer vil ikke printe ud mere og der kommer en box op med texten: Hjælpekode 1700 - Blækabsorber næsten fuld. Tryk startknap for at fortsætte udskrivningen.
Jeg kan ikke se nogen hjælp i den lille pjece der fulgte med printeren....
Hvor sidder blækabsorberen.....og hvad gør jeg???????
Håber sådan at nogen her på Computerworld ser dette og kan fortælle mig what
to do....På forhånd tak.
Vh Elin
Avatar billede milter Ekspert
16. maj 2020 - 15:59 #1
Når du bruger din printer, renser den dyserne i printhovedet en gang imellem for at undgå udtørring af dem. Den blæk ryger ned i en beholder med en svamp, som opsuger den.

Det er den svamp, som ifølge meddelelsen er ved at være fuld. Hvis du fortsætter med at printe, risikerer du, at blækket snart løber over og ud på din fine dug, eller hvad printeren nu står på. Den slags blæk er næsten umulig at fjerne, ligegyldig hvilken overflade den ender på.

Beholderen/svampen kan tømmes, hvis du kan finde ud af at skille din printer ad. Nogle er rimeligt lette at skille ad, andre meget svære. At få det gjort hos en professionel vil aldrig kunne betale sig, så du skal nok have fundet dig en ny printer.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2020 - 16:19 #2
Ikke lige din printer, men princip er det samme https://www.youtube.com/watch?v=tN2rDbE2QJg
Avatar billede joachimsmormor Juniormester
16. maj 2020 - 16:24 #3
Åhhh tusind tak for dit svar....jeg må se om jeg man dinde den svamp og beholder.....

VH Elin
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2020 - 16:25 #4
Ser din printer sådan ud?
https://www.youtube.com/watch?v=oTNcQn39G88
Ca 2 minutter inde i video er toppen pillet af og man kan til højre se beholder til det blæk der kommer over i beholderen.
Man burde med en sprøjte kunne tømme denne beholder, så fejl forhåbentligt forsvinder.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2020 - 16:26 #5
Åh ok. Du har allerede lukket den :-)
Avatar billede joachimsmormor Juniormester
16. maj 2020 - 16:44 #6
Tusind tak 220661....Det  kan jeg godt finde ud af...Det er smaddergodt råd.....vh og tak fra Elin
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2020 - 16:55 #7
Velbekomme Elin :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2020 - 16:56 #8
Skriv lige hvis det lykkes dig at få det fikset.
Lykkes det kan du også markere indlæg #4 som løsning :-)
Held og lykke.
Avatar billede milter Ekspert
16. maj 2020 - 17:24 #9
Hvis det lykkes for dig at finde og rense svampen, er der stadig et trin mere, som skal overstås. Printeren vil stadig tro, at beholderen er fuld eller næsten fuld, og du skal derfor fortælle den, at beholderen nu er tom. Det gør man som regel ved at klikke på printerens taster i en bestemt rækkefølge og et bestemt antal gange.

På nettet kan man med de rette søgeord ofte finde lige netop den metode, som virker for ens egen printer, men mange (herunder jeg selv), har erfaret, at der somme tider skal en del forsøg til, før man finder den rigtige. Jeg ville med din printer bruge denne søgning:

https://www.google.com/search?rlz=1C1MSIM_enDK775DK775&ei=owLAXuW-HpHsrgTKnLyIBQ&q=canon+pixma+mg2450+reset+ink+absorber+full&oq=Canon+Pixma+MG2450+reset+ink+ab&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgBMggIIRAWEB0QHjIICCEQFhAdEB46BAgAEEc6AggAOgQIABATOggIABAWEB4QEzoGCAAQFhAeOggIABAWEAoQHlCXE1i3eGDXowFoAHABeACAAWaIAeEIkgEEMTEuMpgBAKABAaoBB2d3cy13aXo&sclient=psy-ab
Avatar billede joachimsmormor Juniormester
16. maj 2020 - 19:04 #10
Hej Expert 200661

Ja min printer ser ud som det link du sendte til mig....jeg prøver i morgen formiddag.....
og håber så inderligt det lykkes for mig...Du hører fra mig.
VH Elin
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2020 - 19:09 #11
#10 Takker.
Tjek lige op på det link milter sendte i #9 når/hvis du får tømt beholderen.
Avatar billede joachimsmormor Juniormester
16. maj 2020 - 19:46 #12
Hej Espert 200661
Printer er skilt ad...skumgummisvamt fra absorberen er skyllet og ligger til tørre...så jeg samler printeren i morgen tidlig når svampen er tør. Tusind tak for din hjælp......Hvis du var i nærheden ville jeg straks sætte kaffen over...VH Elin
Avatar billede joachimsmormor Juniormester
17. maj 2020 - 13:51 #13
Hej igen
Det lykkedes fint at skille og samle printeren...men den funker ikke fejlen eksisterer stadig...så det må være en ny i stedet. Tusind tak for alt hjælp...vh Elin
Avatar billede milter Ekspert
17. maj 2020 - 14:04 #14
Velbekomme :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2020 - 14:28 #15
#13 Prøvede du de tips milter lagde i #9?
Og velbekomme herfra :-)
Avatar billede joachimsmormor Juniormester
17. maj 2020 - 16:07 #16
Ved du hvad...jeg har røvet ALT...men den vil IKKE ,Mere....Så jeg må købe en anden. Men intet skal jo være uforsøgt inden det kommer dertil...og jeg lærer jo lidt hver gang. Så tusind tak for alle gode råd...vh Elin