Avatar billede lovebuine Mester
25. maj 2020 - 17:54 Der er 7 kommentarer

port forward mobile internet

Jeg har skiftet min adsl router ud med mobile internet router og hvad jeg kan læse mig frem til så kan man på ingen måde port forward når man har mobile internet router, og det gør desværre jeg ikke kan komme i kontakt med mine cctv når jeg ikke er hjemme. er der overhovedet en løsning på dette?

bruger dog foscam app, hvor man faktisk godt kan åbne et cam op af gangen uden at forwarde, men foscam app er verdens dårligste app, derfor jeg søger råd.
Avatar billede puren Ekspert
25. maj 2020 - 18:25 #1
Q: er der overhovedet en løsning på dette?
A: ja det er der. men medmindre at netværks mand så vil jeg ikke anbefale at du kaster dig ud i det
Avatar billede lovebuine Mester
25. maj 2020 - 18:42 #2
Jeg har en kammerat som er netværk ekspert men han mangler noget inspiration til at løse dette.
Avatar billede puren Ekspert
25. maj 2020 - 18:53 #3
find et sted med en offenlig ip og VPN, det var da ikke så svært
Avatar billede leif Seniormester
25. maj 2020 - 19:51 #4
Uden at være fræk, men jo det kan godt lade sig gøre, men det kræver at den mobile bredbåndsudbyder du har valgt tilbyder public IP til dig.

Jeg ved at man kan få det som erhverv, men om man kan privat er jeg usikker på.
Avatar billede puren Ekspert
25. maj 2020 - 20:07 #5
#4 hvilket selvskab er det?? har snakker med dem alle skulle jeg mene og de kom med samme svar: "det tilbyder vi ikke"
Avatar billede Rune1983 Ekspert
26. maj 2020 - 07:26 #6
Hvis det blot er et data abbonnement findes der eksempelvis en router til sim kort som denne, der har muligheden for Port forwarding. Men hvis din udbyder skifter din IP i ny og næ, vil det blive ret bøvlet at drifte og holde ved lige. Så en fast global IP til dit internet abbonnement vil være at foretrække.
https://www.komplett.dk/product/1104038/hardware/netvaerk/mobilt-bredbaand/zyxel-lte4506-4g-router#
Avatar billede lovebuine Mester
26. maj 2020 - 07:55 #7
min router er en ZTE MF286D kun til data og med simkort, den har options til at port forward men ikke når man køre mobile internet så virker det ikke, og har ikke mulighed for fast ip.