Avatar billede janej Novice
27. maj 2020 - 16:28 Der er 1 løsning

Tæl hvis en kundes ID og et ord indeholdes i en tekst

Hej,

Jeg har et regneark som består at 2 sheets

I sheet1 skal jeg have en optælling af data fra sheet2

Jeg har kundeID i kolonne A i sheet1 og i kolonne Q i sheet2 der er mange forskellige kundeID. Mit ønske er at når jeg har tastet et kundeID i sheet1 så skal den tælle antal sammen fra kolonne M i sheet2 hvis kundeID er på rækken samt at et ord er med i en celle i kolonne E i sheet2. teksterne kan feks. være "store røde jordbær" og "røde skruer" kan man så få den til at tælle værdien i kolonne M hvis man laver en formel der indeholder "røde" eller skal det være hele teksten fra kolonne E man skal angive. Den skal så tælle på alle rækkerne fra 4:2560

Håber nogen kan hjælpe med den rigtige formel :)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
28. maj 2020 - 08:29 #1
Prøv at uploade (til for eksempel Dropbox) en eksempelfil hvor du manuelt viser eksempler på ønskede resultater.

Der er formentlig ingen her der har lyst til at sidde og konstruere et eksempel ud fra dine oplysninger og en eksempelfil med eksempler på ønskede resultater kan som regel sikre, at der ikke bliver behov for at sidde og skrive frem og tilbage 25 gange. Selvfølgelig skal du ikke afsløre fortrolige ting, men det kan altid lade sig gøre at lave en fil med et eksempel der viser problemstillingen.