Avatar billede torben lind Forsker
14. juni 2020 - 13:09 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Probleme med udskrivning Brother DCP195C

Hej allesammen.
Jeg har fået et problem med udskrivning fra mine Brother DCP195C printere der kører på win10,jeg har sidst printet noget ud Fredag i denne uge. Da jeg skulle printe noget ud idag,ville den ikke printe,den skriver at printer er offline.Min bedre halvdel har også en Brother DPC195C der også kører på win10,den er sidst blevet brugt engang i sidste uge og der er problemet det samme,idag skriver den også at printer er offline(de kører ikke på netværk men med printerkabel(USB) direkte til computer).Jeg har prøvet at fjerne  printerdriver og installerer igen,men med samme problem.Scanner virker og kan sende scan til PC uden problem.Er der nogle der har en ide hvad der kan være galt.
Med venlig hilsen
Torben
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. juni 2020 - 15:59 #1
Prøv at "rulle" Windows tilbage til et tidligere tidspunkt, hvor printeren virkede.

Der har været/er problemer med den sensete opdatering til Windows 10 version 2004. Tjek om denne er installeret på din pc. Måske er det den der giver problemer.

https://tweak.dk/computer/microsoft-adresserer-flere-problemer-i-windows-10-
Avatar billede torben lind Forsker
14. juni 2020 - 19:01 #3
Hej begge 2 jeg sidder ikke ved PC lige nu(kommer først på imorgen igen).
Hej ErikHg jeg har ikke installeret 2004 endnu så fejlen kan ikke ligger der,ellers tak for forslaget.
FinnRasmussen jeg vil prøve at kigge på dit svar imorgen og komme tilbage.
Torben
Avatar billede posten Ekspert
15. juni 2020 - 08:19 #4
hvis du nede i bundlinjen har en printer klikker du på den og HVIS den der viser din printer er ofline fjerne du bare det flueben det virker på min lexmark husk HVIS din printer er tændt i længere tid går den i standby som min gjorde hvis den ikke bliver brugt inden du slukker for den så fjern bare det flueben igen
Avatar billede torben lind Forsker
15. juni 2020 - 11:35 #5
Hej Posten.Jeg har printer ikon på bundlinjen,men har ikke mulighed for at fjerne flueben på den måde du skriver.
Torben
Avatar billede torben lind Forsker
15. juni 2020 - 11:41 #6
Hej FinnRasmussen.
Jeg har nu prøvet med dit link,men jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg kan ikke slette min virtuale printerport på USB0001,den vil ikke accepterer dette.
Jag har også prøvet at lukke windows ned som skrevet,tage printer væk fra USB port og starte win igen som de skriver,men stadigvæk har jeg denne virtuale printerport.
Har du nogle ide til hvordan jeg får den væk.
Torben
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. juni 2020 - 19:37 #7
Usb-printeren virker på min Windows 10 version 1909 opdateret 12.6.
så jeg har ikke afprøvet metoden. Jeg har desværre ikke noget bud.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. juni 2020 - 20:04 #8
Måske er der en mulighed her:

https://www.youtube.com/watch?v=I-Ftf8pANFY
Avatar billede poko1 Ekspert
16. juni 2020 - 07:19 #9
Når Printeren nægter at Udskrive!

Heldigvis er problemet let at løses ved at afinstallere de problematiske opdateringer.
Du finder dem ved at åbne Kontrolpanel via søgefeltet på Proceslinjen.
Klik på Fjern et program under punktet Programmer, og enheder
Klik på Vis installerede opdateringer i menuen til venstre.
Find nu opdateringerne KB4560960 og KB4557957, klik på dem og klik på Fjern for at afinstallere dem.

https://ibb.co/0MpYp5m
Avatar billede torben lind Forsker
16. juni 2020 - 08:05 #11
Hej Poko1 og FinnRasmussen.
Mange tak for jeres svar,det vil blive afprøvet senere idag,men det ser ud til at det er et kendt problem efter opdatering.Jeg vil komme tilbage senere med svar.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. juni 2020 - 08:11 #12
Ja det er et kendt problem Derfor vejledningen!
Avatar billede torben lind Forsker
16. juni 2020 - 11:25 #13
Hej Poko1 og FinnRasmussen.,
Jeg har markeret begge jeres løsninger.Poko1 for at være først og FinnRasmussen for at finde en artikel om problemet.Det virker nu igen,så MANGE TAK for hjælpen.