Avatar billede petert Forsker
24. juni 2020 - 08:06 Der er 8 kommentarer

Printer problemer Brother DCP J125

Hej Jeg kører win 10 pro.64 bit. Printer er Brother DCP J125
Printer har virket fint, pludselig vil den ikke printe.
I indstillinger står printer til at virke, er sat til standard. Når jeg prøver at udtage USB stik kan jeg se software reagere.
Det der er mærkeligt er hvis jeg vælger print ( både under filer og via ctrl+P)
kommer ganske kortvarig udskiftet i kø og derefter bliver de slettet igen uden at printer starter
Det er som om Firewall eller andet blokerer eller sletter/forhindre udskrift
Har prøvet at slette, gen installerer printer softvare, samme resultat.
er der nogle der har en mulig løsning?
eller hvad jeg kan prøve?
mvh
Petert
Avatar billede Rune1983 Ekspert
24. juni 2020 - 08:41 #1
Har du prøvet at forbinde til den igennem Wifi i stedet for USB?
Avatar billede hjolsen Ekspert
24. juni 2020 - 09:11 #2
Det er en kendt fejl i en windows update - der er ud kommet en  rettelse  som kan hentes via denne side :https://www.windowslatest.com/2020/06/19/windows-10-kb4567523-for-version-2004/
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juni 2020 - 14:47 #3
Når Printeren nægter at Udskrive!

Heldigvis er problemet let at løses ved at afinstallere de problematiske opdateringer.
Du finder dem ved at åbne Kontrolpanel via søgefeltet på Proceslinjen.
Klik på Fjern et program under punktet Programmer, og enheder
Klik på Vis installerede opdateringer i menuen til venstre.
Find nu opdateringerne KB4560960 og KB4557957, klik på dem og klik på Fjern for at afinstallere dem.

https://ibb.co/0MpYp5m
Avatar billede hjolsen Ekspert
24. juni 2020 - 18:01 #4
#3 Microsoft har frigivet en opdatering der løser problemet -den jeg henviser til i #2
Løsningen med at  fjerne opdateringen brugte jeg også indtil MS frigav løsningen .
Hvis man vil bruge din løsning mangler du dog at opdateringen skal skjules  - ellers har du problemet igen imorgen :-)
Avatar billede petert Forsker
24. august 2020 - 13:52 #5
Hej Alle
Jeg har stadig problemer.
når jeg søger i kontrolpanel er disse opdateringer ikke på min maskine
( KB4560960 og KB4557957).
Hvis jeg prøver :https://www.windowslatest.com/2020/06/19/windows-10-kb4567523-for-version-2004/
er jeg i tvivl hvordan jeg skal gøre ?
er der nogle der kan hjælpe lidt.
kan problemet være der køres office 2010på den maskine, vil det hjælpe noget at skifte til office 365 ?
Petert
Avatar billede hjolsen Ekspert
24. august 2020 - 17:36 #6
Da der siden sidst er kommet en del opdateringer som du sikkert har installeret burde problemet være løst. Så afinstaller printeren  - fjern USB tilslutningen imens, både under programmer og i enheder og printere  .Genstart og tilslut printeren (den bør installere sig selv)
Avatar billede petert Forsker
24. august 2020 - 20:16 #7
Hej hjolsen
Tak for dit indlæg, men jeg kan ikke komme til at installere https://www.windowslatest.com/2020/06/19/windows-10-kb4567523-for-version-2004/

altså denne kb4567523

når jeg åbner filen og den gør klar til at installere, begynder instalation og kort efter kommer meddelsen
Jeg kan ikke få lov til at installere denne update på denne maskine og den ruller instalationen tilbage.
hvis jeg søger efter kb4567523 i kontrolpanel instaleret update kommer den heller ikke frem.
Skal jeg lokke på som administrator før det virker. ?
eller er noget af win update skjult ?
Win update siger grøn flueben og senest update i dag.
Avatar billede hjolsen Ekspert
24. august 2020 - 20:24 #8
Glem windows update - hvis den er ajour - skal du ikke installere/fjerne nogle opdateringer det er sket !
Prøv blot at gen installere printeren