Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2020 - 19:04 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Brother printer kan ikke længere finde nettet.

Styresystemet er Windows 10.
Jeg har fået et nyt modem fra yousee, og forbindelsen til mine browsere er fin.
Men jeg har en Brother printer HL-2270DW som ikke længere kan finde nettet.
Jeg har brugt afinstallations mediet fra Brother og geninstalleret driverne.
Fejlfindingsværktøjet finder fejl, som det ikke kan reparere.
Den printer har eller kørt fint i årivis, så spørgsmålet er, hvorfor kan printeren ikke finde nettet?
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. juli 2020 - 19:12 #1
har du prøvet at afinstallere disse 2 opdateringer KB4560960 and KB4557957 ?
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2020 - 19:20 #2
Nej det har jeg ikke. Printeren har jo kørt fint med den nuværende Windoows version, indtil jeg fik probelemer med  mit modem. Nu har jeg så fået et nyt modem, som altså ikke kan kommunikere med min printer.
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. juli 2020 - 20:07 #3
Bruger du den trådløs eller med kabel ? Kan du  se printerens IP adresse ? (pinge den ?)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2020 - 20:13 #4
typisk kører printere kun på 2,4GHz båndet, og alle dine andre (nyere) enheder er på 5GHz, da det er hurtigere. Sæt dine enheder til at koble på 2,4GHz båndet som primært, og test.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2020 - 20:32 #5
#3
Jeg har en stationær, som er kablet, og en bærbar som kører trådløs.
printerens IP adresse den kender jeg ikke, og jeg ved heller ikke hvordan man
kan pinge den.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2020 - 20:34 #6
#4
koble på 2,4GHz båndet som primært, og test.  Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2020 - 20:36 #7
#4
Nu vil jeg jo nødig have det hele til at kører langsommere. Kan jeg købe en printer, som kører på 5GHz?
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. juli 2020 - 21:34 #8
Du burde kunne få en side med printer oplysninger ved at trykke på GO tre gange
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2020 - 21:56 #9
Trykke GO tre gange, men hvor -:)
Avatar billede hjolsen Ekspert
01. juli 2020 - 22:27 #10
Knappen på printeren jvf  manual. , i manualen kan du også se hvordan du evt nulstiller printerens netværk
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2020 - 22:55 #11
# 10
Tak og OK, jeg prøver at finde ud af det
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2020 - 07:53 #12
Har du opdateret til Version 2004? Så kan det være en manglende rettelse det er en fejl der er opstået på mange printere efter opdateringen!
Jeg printer trådløst fra 2 Bærbare 1 med 2,4 og en med 5 GB uden problemer.
https://ibb.co/tHyPNTK
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2020 - 12:10 #13
#12  Nej jeg kører 1909 på begge computere, og printeren har før kørt godt med det.
Jeg har prøvet 2004 på min stationære, men internettet fungerede dårligt, så jeg kørte et 1909 AOMEI image ind. Det kan muligvis skyldes, at der var noget galt med mit moden?
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2020 - 12:20 #14
Prøv at gå i kontrolpanel Programmer og funktioner Vælg fjern programmer
Se om du skulle have fået en af disse opdateringer  højreklik på dem og fjern!
https://ibb.co/jk6zvBh
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2020 - 12:39 #15
#14 Nej dem har jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2020 - 15:37 #16
Nu har jeg prøve at installere med IP adressen, det hjalp heller ikke.
Jeg har prøvet både med kabel og trådløs
Der kan jo være noget galt med printeren.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2020 - 16:02 #17
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2020 - 17:33 #18
#17
Tak for dit link. Jeg installerede opdaterings fixet, men det hjalp ikke.
Jeg tror,  at printerens netkort er røget.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2020 - 19:22 #19
Har nu installeret 2004, som kører udmærket på nettet. Men det hjalp ikke på printeren, den er offline. Det er vist tid til at give op, og købe en ny printer
Jeg har fået gode forslag, og takker alle som har deltaget. 😊
Avatar billede Trunte Praktikant
10. september 2020 - 17:18 #20
Oplevede præcis det samme med en HL1210 - ville bare ikke finde den nye YouSee router.

Løsningen var at slette den "gamle" printer driver helt, og så gen installere fra ny - VIA et USB kabel.

Sjovt nok virkede min Epson på 30s via WPS knappen ☺
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2020 - 18:44 #21
Jeg købte en ny Brother printer, og den kører fint, så det va åbenbart netkortet. :-)