Avatar billede Beate Praktikant
02. juli 2020 - 10:37 Der er 9 kommentarer

Formel som er afhængig af om to værdier

Hej

Jeg er i gang med et excel ark for to venner som spiller football manager. Jeg skal finde ud af om deres kampresultater er afhængige af hinanden.
Jeg har derfor brug for en formel, som tager deres kampe og ser om de begger er vundnet, begge tabt, uafgjort eller en blanding af disse resultater, og at den så kommer ud med noget som "begge vinder".

Håber der er nogle der kan hjælpe, og at det giver mening
På forhånd tak
Beate
Avatar billede Jan K Ekspert
02. juli 2020 - 12:30 #1
Ikke helt mening :-). Spiller de uafhængigt af hinanden, mod hinanden, med hinanden?

Hvordan ser dit regneark ud?
Avatar billede Beate Praktikant
02. juli 2020 - 13:28 #2
De spiller I samme liga, men spørgsmålet er om at når de har kampe på samme tid (forskellige hold), om der er en sammenhæng med at kun den ene kan vinde

så f.eks:
spiller A's kamp ender 2-1
Spiller B's kamp ender 0-0

det betyder at den ende ender med +1 og den anden med 0
det jeg mangler er at excel kan tage disse resultater og vudere den, så den kommer ud med vundet/uafgjort

tænkte det var noget med:
(Hvis(A1<0;B1<0;"bt"), hvis (A1>0;B1>0;"vu"), hvis(A1=0;B1=0;"uaf"))
men er ikke helt sikker på hvordan jeg får det til at fungere
Avatar billede Beate Praktikant
02. juli 2020 - 13:32 #3
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1x0_F1mORet7GdfD7VDgyd1ay8InweF9xOrWeKB0aJ7w/edit?usp=sharing

Link til den del som jeg har besvær med, det er G jeg gerne vil have automatisk
Avatar billede Mads32 Ekspert
02. juli 2020 - 14:46 #4
Hej

Det er en dum ide, kun at uploade et billede. det er lettere at hjælpe hvis hele filen er der, så kan hjælpen tilpasses det eksisterende.

jeg har lavet en fil hvor jeg mener at have løst det du efterspørger i kolonne G

Jeg har lavet.formler i kolonne kolonnerne N 0g O. O er en ekstra kolonne jeg har indsat.

https://www.dropbox.com/s/kpq1nbq7zh5h969/formel%20agh%C3%A6ngig%20af%20to%20v%C3%A6rdier_mads32.xlsx?dl=0

jeg hører gerne dine kommentarer, om du kan bruge indlægget eller ej.

m v h mads32
Avatar billede Beate Praktikant
02. juli 2020 - 15:34 #5
Denne del er en del for sig selv, tænkte det var nemmere end at have det med som ikke er relevant, da det bare er udregning af resultater, så points, mål osv.

det er i den retning jeg gerne vil have det Mads, og noget jeg selv har prøvet. Det jeg gerne vil have er, at den sammenligner de to kampe og ikke kun den ene kamp.

Det jeg prøver er at få række G til at give det resultat, som jeg på nuværende tidspunkt har skrevet ind manuelt

Mvh
Beate
Avatar billede Mads32 Ekspert
02. juli 2020 - 17:14 #6
Hej

Det er også det jeg har lavet. prøv at indtaste i nogle af de tomme linjer. både for spiller A og spiller B

Upload nu din fil istedet for, så kan det måske blive bedre.
Avatar billede Beate Praktikant
02. juli 2020 - 18:13 #7
Tror ikke jeg får det forklaret ordenligt. Jeg leder efter en formel, som giver et resultat ud fra de tal som står i F og H.

Hvis både F og H er positive -> resultat bw
Hvis både F og H er negative -> resultat bl
Avatar billede Mads32 Ekspert
02. juli 2020 - 19:21 #8
Hej  nu har jeg forstået hvad du vil, og hermed et revideret forslag.
Jeg hører gerne dine kommentarer.

https://www.dropbox.com/s/5e5syio9d3j9vts/formel%20agh%C3%A6ngig%20af%20to%20v%C3%A6rdier_B_mads32.xlsx?dl=0

m v h mads32
Avatar billede Beate Praktikant
02. juli 2020 - 20:47 #9
Ja, det er præcis det jeg mente. Er det muligt at sætte flere tilfælde ind eller kan den kun tage to?
såsom uafgjort eller uafgjort/vundet?