Avatar billede DCA Praktikant
14. juli 2020 - 21:17 Der er 11 kommentarer

HP Designjet 500+

Hej

Vi har erhvervet os en HP Designjet 500+, men vi kan ikke få den til at virke, da vi har Windows 10.

Er der nogen der har erfaring med dette, eller har et løsningsforslag?

Håber at der er nogen der kan hjælpe

Mvh
Daniel Andersen
Avatar billede puren Ekspert
14. juli 2020 - 21:58 #1
sidste opdatering jeg kan finde er hvordan man opdater driverne når opdater sig mac til OSX 10.7 lion, lion udkom tilbage i 2011 så skal vi skyde på at printeren er lavet en gang i 2004-8 stykker hvis ikke ældre....

kan kun ønske held og lykke med det projekt...
Avatar billede ebea Ekspert
14. juli 2020 - 22:04 #2
Problemet er at Printeren er af ældre dato, og ikke kan køre med drivere fra nyere Windows 10 versioner!
Men Linket herunder, indeholder Link til en Driver, som løser problemet.

https://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/hp-designjet-500-printer-series/25301
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. juli 2020 - 22:05 #3
15. juli 2020 - 09:37 #4
Hej

Er printeren på netværket?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2020 - 12:27 #5
Er der driver til Windows 8 bør man kunne få den til at virke. Jeg havde en HP printer fra 1999 på min Win 10 så jeg håber det vil virke for dig.
Avatar billede DCA Praktikant
16. juli 2020 - 20:26 #6
@ebea - Driveren via HP's hjemmeside løser ikke problemet. Windows vil ikke godkende den, da certifikatet er udløbet.

@christian josiassen - Printeren er pt ikke på netværket. Den er koblet til via USB-B. Burde det gøre en forskel via netværk?

@220661 - kan jeg finde drivere der er til W8, og installere disse på en W10 pc?
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. juli 2020 - 20:41 #7
Sandsynligvis kan det lade sig gøre, ved at lade Win 10 køre i Win 7 eller Win 8 kompatibilitetstilstand. Men om det virker i dit tilfælde, er ikke til at sige på forhånd.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2020 - 20:45 #8
Har du prøvet at hente en Windows 8 driver i dit bit system her?
https://support.hp.com/sg-en/drivers/selfservice/hp-designjet-500-printer-series/25301
Avatar billede ebea Ekspert
16. juli 2020 - 20:52 #9
#6 - Driveren jeg henviste til, var netop en Driver skrevet til windows 7 / 8.
Hvis din Windows 10 version er nyere end, release 1803, vil den ikke virke, så det tyder det på at din Win version er!
Så den eneste anbefaling er, at se om du kan skaffe en alternativ PC, som kører windows 8, og lade den styre din Designjet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. juli 2020 - 21:30 #10
At lade pc´en køre i såkaldt multi boot (med to styresystemer) er også en mulighed, men en ekstra pc, med Win 8 lyder fornuftigt.
Avatar billede DCA Praktikant
16. juli 2020 - 22:04 #11
Alle drivere jeg har prøvet, der melder windows fejlen
"Tredjeparts-INF-filen inkludere ikke oplysninger om digitale signaturer"