Avatar billede Prebz Praktikant
16. juli 2020 - 10:50 Der er 4 kommentarer

Kan ikke geninstallere

Hej.
Jeg håber at I kan hjælpe. Min Macbook Air fra 2015 crashede her til morgen og alt forsvandt. Jeg har prøvet de anviste geninstalleringsmetoder og når frem til macOS Catalina "Vælg den disk, hvorpå du vil installere macOS". "Installer-knappen" er inaktiv og kun "Tilbage-knappen" er aktiv.
Hvordan kommer jeg så videre?
På forhånd tak for hjælp.
Avatar billede Prebz Praktikant
16. juli 2020 - 10:54 #1
Burde måske tilføje, at jeg ikke får et forslag til en mulig disk at installere på.
Avatar billede Anders Seniormester
16. juli 2020 - 11:07 #2
Det er nok fordi der ikke er plads på den disk som sidder i din Mac ellers fordi den er død, disken altså.
I starten af samme sted, som du nævner her, kan du åbne diskværktøj, her kan du fx omformatere (slette) disken så den har plads. Kan du ikke se disken her er den død og din PC kan i hvert fald ikke læse den.
Prøv denne guide kan være den giver nogen ok informationer:
https://mackabler.dk/blogs/265_Find-ud-af-hvad-der-er-galt-med-din-Mac.html
Avatar billede Prebz Praktikant
16. juli 2020 - 11:36 #3
Tak for dit svar.
Jeg tror at disken er død - jeg kan i hvert fald ikke få kontakt med den.
Avatar billede Anders Seniormester
16. juli 2020 - 11:47 #4
Så må du have den til en reparations butik.
Heldigvis mener jeg disken sidder på sit eget kort i den mac, så den kan skiftes uden at resten af bundkortet skal.
Her er en masse mac reparations butiker:
https://mackabler.dk/sider/alle-mac-reparations-butikker-i-danmark-133