Avatar billede Linda Praktikant
03. august 2020 - 12:07 Der er 3 kommentarer

TælHvis funktion

Kan man lave en tælhvis funktion som tæller et område for antal med en bestemt tekst ELLER en anden tekst. Jeg skal fx angive antallet af enten København eller Århus.
Avatar billede Mads32 Ekspert
03. august 2020 - 13:21 #1
Avatar billede Jan K Ekspert
03. august 2020 - 13:35 #2
Hvordan bestemmer du, om det er Århus eller København, der skal tælles? Eller er den samlede mængde af de to byer, du ønsker?

I første tilfælde, ville jeg lave en celle, hvor du angiver den by, der skal tælles, altså

=TÆL:HVIS(A1:C100;F1) hvor F1 er den celle, du taster den by, der skal tælles.

I andet tilfælde, ville jeg lave to TÆL.HVIS formler, der bliver lagt sammen, altså

=TÆL.HVIS(A1:C100;"Århus")+TÆL.HVIS(A1:C100;"København")
Avatar billede Linda Praktikant
04. august 2020 - 09:09 #3
Tak. Jeg synes faktisk, at jeg havde prøvet den sidste mulighed uden held, men nu virker det i hvertfald. Tak for hjælpen