Avatar billede KJJ Praktikant
13. august 2020 - 14:47 Der er 3 kommentarer

udtræk holdlister

Hej,
min opgave er som følgende: jeg har et ark hvor kolonne A indeholder navne på en række personer. Hver person får 3 forskellige undervisningstilbud: 1; 2; 3 samt 4 øvrige tilbud - disse er listet i de efterfølgende kolonner, således at der i cellerne, ud fra hver borger, kan noteres om personen har svaret hhv. "ja" eller "nej", til hvert af tilbudene. Dette ark skal give et samlet overblik over hvilket/hvor mange tilbud hver person har sagt ja til, ift. koordinering og samlet overblik.

Min udfordring er at jeg dernæst ønsker at oprette en fane for hver af tilbuddene med en specifik hold-liste. Jeg ønsker at kode således at når en person har sagt "ja" til fx tilbud 1, bliver hans navn automatisk kopieret over i fanen med deltagerliste for tilbud 1. Jeg har forsøgt med HVIS-formel men ønsker ikke at få det "falske" svar retur, da der så kommer "huller" i listen. Har også forsøgt med andre formler, men kan ikke lykkes med det endnu - håber meget at I har mulighed for at hjælpe mig, da det ville lette overblikket meget.
Mange tak :-)

Mvh Kathrine
Avatar billede thomas_bk Ekspert
13. august 2020 - 15:31 #1
Du kan evt overveje at lave en pivot på baggrund af dine grunddata.
Når pivot ser ud som du gerne vil med relevant filter, så kopier arket den er i så mange gange som der er tilbud og tilpas filtre.
Avatar billede Mads32 Ekspert
13. august 2020 - 23:39 #2
Hej

Jeg har lavet et lille eksempel til inspiration

Jeg hører gerne dine kommentarer om du kan bruge indlægget eller ej

m v h mads32

https://www.dropbox.com/s/ct8mozsfixxz8jb/Udtr%C3%A6k%20holdliste_mads32.xlsx?dl=0
Avatar billede KJJ Praktikant
15. august 2020 - 21:43 #3
Hej

mange tak for jeres svar og tid !

jeg endte med at bruge en hvis-formel som mads beskriver (dog til et andet ark) - fik hjælp ift at undgå "huller"/tomme række ved de som sagde "nej", ved at lave en kolonne med en vis/skjul-formel samt en VBA-makron med "opdatér".
Tak