Avatar billede 1Dorte Guru
02. september 2020 - 13:50 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Formateret celle (Ctrl+1)

Jeg har en celle i et Excel-ark, hvor der er følgende brugerdefineret type:
_("kr" * #.##0,00_);_("kr" * (#.##0,00);_("kr" * "-"??_);_(@_)

Det giver, at når jeg taster et negativt tal fx -5000 står der  "kr" til venstre i cellen og "(5.000,00)" til højre i cellen.

Kan jeg ændre den brugerdefineret type til at være "kr" til venstre i cellen og "-5.000,00" til venstre i cellen?
Altså ingen parantes, men "-".
Avatar billede ebea Ekspert
02. september 2020 - 14:15 #1
Du kan egentlig nøjes med "kr" * #.##0,00 som formatering. Og så i tallet -5000 sætte *-1 efter. Så fjernes minus fra tallet (Negativt blir' til positivt tal).
Avatar billede ebea Ekspert
02. september 2020 - 14:20 #2
#1 - En lille rettelse, da jeg læste din tekst, lidt forkert. Du skal ikke indsætte *-1 efter tallet, men blot have formateringen som vist i #1.
Avatar billede ebea Ekspert
02. september 2020 - 14:49 #3
Og for at fastholde hele din formatering, så brug denne:
_("kr" * #.##0,00_);_("kr" * (-#.##0,00);_("kr" "-"??_);_(@_)
Den burde placere minus tegnet korrekt, ved negative tal.
Avatar billede 1Dorte Guru
02. september 2020 - 15:01 #4
Hej ebea.
Dit 3. svar ledte mig et kæmpe stykke på vejen. Jeg lavede dog en lille rettelse:
_("kr" * #.##0,00_);_("kr" * -#.##0,00;_("kr" "-"??_);_(@_)
Avatar billede 1Dorte Guru
02. september 2020 - 15:25 #5
Uh, der er dog lidt problemer stadig...
Margen ude til højre er forskellig, alt efter, om jeg skriver et positivt tal eller et negativt tal. Kan det rettes?

Se evt. billede:
https://ibb.co/s34M9bw
Avatar billede ebea Ekspert
02. september 2020 - 16:02 #6
#5 - Umiddelbart, kan jeg ikke se hvordan det skulle løses, da det er opstillingen af antal tegn, som ændrer dette (minus tegnet er et ekstra tegn). Selv hvis jeg putter et ekstra mellemrum ind foran, ændrer det ikke på opstillingen!
Hvis det var almindelig tal formatering, ville opstillingen af tal, være fra højre. Så jeg tror du må leve med dette, eller finde en ny måde at formatere det på!
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
02. september 2020 - 16:17 #7
Prøv:

_("kr" * #.##0,00_);_("kr" * -#.##0,00_);_("kr" "-"??_);_(@_)

(mellemrum højre margin)
Avatar billede 1Dorte Guru
02. september 2020 - 16:33 #8
Jeg er glad for din hjælp, ebea.
Det bliver dog xl-Enthusiasten, som bliver markeret som løsning. Det fungerer bare !

Tak for hjælpen.
Avatar billede ebea Ekspert
02. september 2020 - 16:53 #9
#8 - Godt at en anden kunne finde en brugbar løsning. Vi er jo ikke Orakler, men brugere som dig ;-)
Avatar billede 1Dorte Guru
24. januar 2022 - 20:16 #10
Hej.
Jeg har fået ny pc, og så opstår der problemer med mit brugerdefineret type af en Excel celle. Se gerne billede:
https://ibb.co/VxgHRwn

Jeg vil gerne, at 6.900,00 og 1.725 står længere til højre i cellen. Det ser ikke pænt ud, at tallene og 25% flagre til højre. Hvordan mon jeg gør det?
Nuværende brugerdefineret type:
_("kr" * #.##0,00_);_("kr" * (#.##0,00);_("kr" * "-"??_);_(@_)

På forhånd tak.
Dorte
Avatar billede ebea Ekspert
24. januar 2022 - 21:04 #11
#10 - Du burde egentlig oprette et nyt spørgsmål, da dette jo har haft en løsning.

Men prøv.  _("kr" * #.##0,00;_("kr" * (#.##0,00;_("kr" * "-"??);_(@_)
Avatar billede 1Dorte Guru
24. januar 2022 - 21:26 #12
Hej ebea

Tak - det hjalp.

Beklager, at jeg skrev videre. Det vil jeg huske på, hvis det bliver aktuelt igen.

Mvh Dorte
Avatar billede ebea Ekspert
24. januar 2022 - 21:55 #13
#12 - Du er velkommen ;-)