Avatar billede prinsib Seniormester
06. september 2020 - 10:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Flere serier med stop.

Hej herinde.
Kan man lave en serie med F.eks 5 billeder. Trykke stop så vises det sidste billede i serien. Trykke start, så vises en ny serie, og så trykker man stop igen og så vises det sidste billede i serien o.s.v.
Hilsen Ib
Avatar billede Jan K Ekspert
06. september 2020 - 13:43 #1
Kan du være lidt mere præcis? Hvor skal du fx trykke Start og Stop. På et enkelt eller på alle dias?
Avatar billede prinsib Seniormester
06. september 2020 - 21:23 #2
Hej Jan. Jeg har ikke så meget tjek på Powerpoint. Det jeg gerne vil er at køre automatisk en lille sekvens af F.eks 4 billeder og når så det 5.te billede kommer trykker jeg stop. Så holder jeg en tale mens det 5.te billede står der.
Så trykker jeg start, og der køres igen en sekvens indtil jeg trykker stop igen. O.S.V.
Håber at det gir lidt mere forståelse.
Ib
Avatar billede Jan K Ekspert
06. september 2020 - 22:55 #3
Det nemmeste er at undlade knappen. I steder sætter du det første dias til at skifte ved klik med musen. De tre næste skal så skift automatisk med et interval, du definerer. Det femte skal så igen fremføres ved hjælp af musen, Derefter fire med interval og så fremdeles.

Makrer fx dias 2, 3 og 4. Vælg fanebladet Overgange. Yderst til højre fjerner du fluebenet i Ved klik med musen og indstiller i stedet et interval, der passer til dit formål. Marker å dias 6, 7, 8, 9 og gentag., Lad dis 10 være som det er og gentag med dias 11, 12, 13 og så videre.
Avatar billede prinsib Seniormester
06. september 2020 - 23:20 #4
Hej igen Jan. Den knap jeg skrev om var faktisk musen, men det fik jeg forkert formuleret.
Jeg prøver i morgen.
Ib
Avatar billede prinsib Seniormester
09. september 2020 - 23:01 #5
Hej Jan. Undskyld det sene svar, men jeg har fundet ud af at det blir for besværligt for mig at styre.
Mit barnebarn skal konfirmeres på lørdag og jeg ville gerne vise nogle billeder af ham i et Powerpoint, og da jeg ikke er så god en taler, ville jeg gerne optage og afspille en tale sammen med.
Jeg kan ikke finde ud af at få talen til at virke ud over alle slides. Kan det lade sig gøre.
Ib
Avatar billede Jan K Ekspert
10. september 2020 - 19:58 #6
Desværre er lydoptageren i PowerPoint indrettet, så man optager tale til hvert dias fof sig.

En mulighec kan være at hente programmet Screen-Grab-o-matic. Der kan du tale mens du viser din PowerPoint.
Avatar billede prinsib Seniormester
10. september 2020 - 22:04 #7
Hej Jan. Jeg kom til det samme resultat som dig. Det er Powerpoint ikke god til.
Jeg brugte Stemmeoptager som ligger i Windows 10.
Optog lyden, lagde den ind på det første dias. Flueben i alle dias.
Det er bare sk... svær for lydfilen skal så tilpasses alle dias.
Tak for hjælpen Jan
Ib
Avatar billede Jan K Ekspert
10. september 2020 - 22:52 #8
Velbekomme