Avatar billede claus hermann Praktikant
10. september 2020 - 13:11 Der er 3 kommentarer

Ekstra smartphone som fjernbetjening?

Jeg står for evt at købe en chromecast, men vil gerne vide, om det er nødvendigt / hensigtsmæssigt at investere i en enhed, specielt tilegnet chromecast.
Umiddelbart forekommer det mig mindre smart at installere den på f.eks. en smartphone, der er i brug som sådan.
Vil en smartphone, der er taget ud af brug, umiddelbart kunne anvendes til formålet?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
10. september 2020 - 13:35 #1
Det kan den fint.
Når du caster etablere du blot en forbindelse mellem kildematerialet og chromecast enheden. Eksempelvis din smartphone er således ikke i brug efterfølgende.
Ja en aflagt telefon kan godt bruges, såfremt den har de apps der er nødvendig for at tilgå kildematerialet.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. september 2020 - 14:47 #2
alt for gamle enheder (32bit!) kan typisk ikke hente de apps, der så skal starte chromecast forbindelsen. Så inden du sætter din gamle telefon til jobbet, så tjek lige, at den kan hente/installere typisk: youtube, netflix, hbo, din udbyders tv-app fx yousee tv & film, og hvad du ellers vil caste.
Kan du se dem på din enhed, så kan den bruges til chromecast betjening.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. september 2020 - 16:27 #3
claus hermann, hvorfor har du oprettet dette tidligere spørgsmål, når du åbenbart ikke var interesseret i den hjælp folk forsøgte at give dig?

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1022095