Avatar billede larsgrau Forsker
23. september 2020 - 12:42 Der er 1 løsning

Tage data ud af en array sendt med json

Det første  er lave op mod en mysql database.
<script>
function shipnamechange(){
    var ajax = new XMLHttpRequest();
    var method = "GET";
    var x = document.getElementById("answer-hidden").value;
    var y = document.getElementById("answer").value;

    var url = "platformname.php?shipname_id=" + x + "&hidden_name=" + y;

    var asynchronous = true;
    ajax.open(method, url, asynchronous);
    ajax.send();
    ajax.onreadystatechange = function()
    {
            if (this.readyState == 4 && this.status == 200)
            {
                var data = JSON.parse(this.responseText);
                console.log(data);

                var Platform = data.PlatformName;
                var Nation = data.Nation;
                var Type = data.Type;
                var Class = data.Class;
                var Pennant = data.Pennant;

                skibsnavn = (typeof(skibsnavn) != "undefined")? skibsnavn : "";
                Classnavn = (typeof(Classnavn) != "undefined")? Classnavn : "";
                shiprole = (typeof(shiprole) != "undefined")? shiprole : "";
                country = (typeof(shipcountries) != "undefined")? shipcountries : "";

                  document.getElementById("answer").value = Platform;
                document.getElementById("Nation").value = Nation;
                document.getElementById("Type").value = Type;
                document.getElementById("Class").value = Class;
                document.getElementById("Pennant").value = Pennant;
            }
</script>

får data fra denne fil "platformname.php"

$result = mysqli_query($db,"SELECT * from shiplist WHERE Classname='$shipname'");

$data = array();
while ($row= mysqli_fetch_assoc($result))
{
    $data[] = $row;
}

echo json_encode($data);

Dette kommer tilbage i consol og det kan jeg godt får data ud af.
{"id":"1","PlatformName":"NGOLA KILUANGE","Class":null,"Type":null,"Pennant":null,"Nation":"Angola"}

Det andet har jeg lavet op mod en sqlite3 database og det se ud som følger:

<script>
function iqfilechange(){
    var ajax = new XMLHttpRequest();
    var method = "GET";
    var x = document.getElementById("iq").value;
    var url = "iqchange.php?iqfile=" + x;
    var asynchronous = true;
    ajax.open(method, url, asynchronous);
    ajax.send();
    ajax.onreadystatechange = function()
        {
            if (this.readyState == 4 && this.status == 200)
            {
                var data = JSON.parse(this.responseText);//browser fejler her
                console.log(data);
                var html = "";
                for (var a = 0; a < data.length; a++)
                {
                    var spot = data[Array].Avg_RF;

                }
                document.getElementById("RF").value = spot;

            }
</script>

Data kommer fra denne fil "iqchange.php"

$results=$dblite->query("Select * FROM platform where id = '$iqfile'") or die ('Query faild');

$data = array();
while ($row= $results->fetchArray())
{
    $data[] = $row;
}
echo json_encode($data);

Array ( [0] => Array ( [0] => 22 [ID] => 22 [1] => NGOLA KILUANGE [PLATFORMNAME] => NGOLA KILUANGE [2] => Angola [PLATFORMNATION] => Angola ) )

denne array kan jeg ikke finde ud af og tage data ud , med det script jeg bruger.

Nogen som kan hjælpe mig ?
Avatar billede larsgrau Forsker
23. september 2020 - 12:58 #1
Glem alt, jeg tænkte mig ikke om