Avatar billede Nadi Mester
07. oktober 2020 - 09:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

To identiske tabeller, den ene til input den anden til oversigt

Hej,

Jeg har en tabel med en masse info., den er formateret som tabel.
Jeg vil gerne have en underfane med samme tabel, hvor den bare konstant er filtreret efter mit ønske.
Men det skal være en tabel, der referer til inputstabellen, hvor jeg opdaterer med nye oplysninger. Oversigtstabellen skal gerne kunne opdateres med ny info for hver gang jeg indsætter ny info i inputstabellen.

Hvordan gør man lige det? Pivot er ikke helt det jeg søger, da layoutet ikke er det samme som ved en tabel
Avatar billede thomas_bk Ekspert
07. oktober 2020 - 09:20 #1
Jeg vil mene at pivot er den bedste løsning.

Har du forsøgt at formattere/opsætte pivoten efter eget ønske? jeg vil mene at du bør kunne få den til at ligne en almindelig tabel ret godt såfremt du bruger de forskellige indstillinger.
Avatar billede ebea Ekspert
07. oktober 2020 - 09:37 #2
Du har jo allerede et spørgsmål på samme problem. At åbne et ny, fordi du ikke får svar på det første, er nok ikke løsningen.
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1034818
Avatar billede Nadi Mester
07. oktober 2020 - 09:58 #3
Tak for svar Thomas_bk Jeg vil prøve, at se om jeg kan få ændret layoutet på pivottabellen tilstrækkeligt.
Avatar billede Nadi Mester
07. oktober 2020 - 09:59 #4
ebea, man må sige, at det var løsningen i denne omgang. Nu har jeg fået et svar, jeg kan arbejde videre med. Desuden kan det jo sagtens være, at man måske ikke har forstået formuleringen ved det første spørgsmål.
Avatar billede ebea Ekspert
07. oktober 2020 - 10:36 #5
#4 - Og hvad vil du så gøre ved det spørgsmål jeg linkede til? Skal det stå åbent til evig tid?
Og hvis du er tilfreds med svaret på dit spørgsmål, så luk det!
Avatar billede Nadi Mester
07. oktober 2020 - 13:03 #6
Undskyld, men hvad er problemet? Jeg beklager, at jeg ikke kan se, hvad i alverden der skulle være galt i at oprette to spørgsmål?
Jeg kan godt selv vurdere, hvornår jeg synes løsningen er tilstrækkelig, og skal nok sørge for at lukke den, når jeg er sikker på at jeg er tilfreds med svaret.
Avatar billede ebea Ekspert
07. oktober 2020 - 13:46 #7
#6 - Problemet er, at der står et ganske stort antal af uafsluttede spørgsmål, som er stillet af brugere, og som andre har brugt tid på at svare på, men aldrig får et svar tilbage på, fra personen der oprettede spørgsmålet.
Og ingen aner, om spørgsmålet nogensinde blev løst, eller ej.
I det aktuelle spørgsmål, var der jo ingen som helst grundt til at oprette det flere gange!

Skal dette også stå åbent til du mener at du har vurderet at løsningen er tilstrækkelig?
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1034734
Avatar billede Nadi Mester
07. oktober 2020 - 15:00 #8
Tak for din kommentar ebea, det er noteret. Jeg markerer en løsning, når jeg har anvendt løsningen og fundet den tilstrækkelig.