Avatar billede michaelrar Seniormester
24. oktober 2020 - 09:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Konverter formel fra MAKS til MIN

Hej

Håber en kan knække denne lille nød for mig.
Jeg har i dag en formel som finder sidste værdi i en række og konverterer den til en dato fra række A.
Nu vil jeg gerne finde den første værdi i rækken, der er større end "" og konvertere den til en dato fra række A. Min udfordring er, at formlen lige nu ikke vil ignorer de blanke celler i rækken, og jeg synes snart jeg har prøvet det meste.
Tak for input

=DATOVÆRDI(TEKST(@INDEKS($A$1:$U$1;SUMPRODUKT(MIN(KOLONNE($Q19:$U19)*($Q19:$U19))));"åååå-mm-dd"))
Avatar billede michaelrar Seniormester
24. oktober 2020 - 09:30 #1
Noget sludder jeg skrev. Der skulle selvfølgelig stå række 1
Beklager
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
24. oktober 2020 - 14:01 #2
Kan du ikke uploade en fil til Dropbox hvor du manuelt viser ønsket resultat?
Avatar billede michaelrar Seniormester
25. oktober 2020 - 08:08 #3
Hej

Det kommer her

Håber det giver mening.
Det er formlen i A19 der giver mig hovedbrud.
https://www.dropbox.com/sh/tk64gm47wjugdif/AAAZTYvTAM7eB7zLpmhHxw4qa?dl=0
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. oktober 2020 - 08:30 #4
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. oktober 2020 - 08:38 #5
Avatar billede michaelrar Seniormester
25. oktober 2020 - 09:13 #6
Rammer desværre ikke helt.
den skal finde første celle med indhold = startdato
Værdierne i cellerne er timer som kan varierer fra dag til dag.
I eksemplet skal den finde celle E19 og returnere datoen fra E1 = 5. januar
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. oktober 2020 - 09:38 #7
Kan du så ikke bruge den i #4?
Avatar billede michaelrar Seniormester
25. oktober 2020 - 12:06 #8
Jo da 🤗💪😎

Jeg prøvede den bare ikke, da du skrev den ikke duede.

TUSIND MANGE TAK