Avatar billede Marlov Juniormester
18. november 2020 - 10:50 Der er 2 kommentarer

>GetDate ()

Hej Eksperter,

Jeg sidder og skal lave et værktøj der kigger på hvor stor stort en ordreoptag der har været tastet i en bestemt periode fordelt på vare nr. og antal for at vores indkøber kan se hvor meget bevægelse der har været for perioden

Der skal egentlig "bare" returnerer QTY af det der er taster sidste år og 4 mdr frem.
Så koden skal kigge 365 dage tilbage, og derefter 30 dage frem og retunerer Summen (dd + 30 dage for 2019)
Giver det mening `?

Jeg kan simpelthen ikke dreje i mit hoved hvordan jeg får det returneret korrekt.

Nogle der kan hjælpe ?

Pft
Avatar billede garrett Seniormester
18. november 2020 - 14:56 #1
Måske det kan løses så simpelt som:

SELECT SUM(qty)
FROM table
WHERE date BETWEEN DATEADD(year, -1, GETDATE()) AND DATEADD(day, 30, GETDATE())
GROUP BY item_number
Avatar billede Marlov Juniormester
18. november 2020 - 15:32 #2
Hej Garrett,

tak for dit svar.
Problemet er at den omregner bare dd.same dato sidste år.
Men jeg skal finde alle poster der er fra 18/11-2019 og 4 mdr frem.
Feltet hedder dbo.SALESLINEARCH.CREATED