Avatar billede frantz@liisberg.eu Praktikant
06. december 2020 - 13:43 Der er 4 kommentarer

Kan ikke se men ikke kontakte printer på trådløst netværk

Internet leverandør STOFA
Har to trådløse netværk
1) det der drives af Stofa boksen/routeren
2/ et der er opbygget med tre Unifi access points sluttet til Stofa boksen over en switch
Printeren en HP Officejet 4657, kan uden problemer kobles til begge netværk, men men.
Når den kobles på "Stofa " netværket kan den ses og tilgås  uden problemer
Når den kobles til Unifi netværket kan den ses på netværksoversigten i Unifi Network softwaren, men hverken tilgås eller pinges!!
Er der nogen der har oplevet dette før? Findes der en løsning?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2020 - 15:41 #1
nogle printere kan kun køre på 2,4GHz wifi, og bliver forvirrede ved 5GHz wifi. Din stofa-router har nok begge signaler, mens unifi er ren 5GHz.
Muligvis kan unifi sættes op til begge med samme navn, og det vil så løse problemet.
Avatar billede frantz@liisberg.eu Praktikant
06. december 2020 - 16:48 #2
alle unifi access points kører både 2,4 og 5 Ghz
printeren logger pænt på netværket uden problemer og kan ses i Uinfi Controller
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2020 - 18:20 #3
prøv at slå router og unifi på kun 2,4GHz. Hvis det hjælper, så er tophastigheden mindre, men dækningen bedre.
Hvis du kan leve med det, så ok - ellers skal printer kobles med kabel til router, så du er ude over det problem, og kan køre ren 5GHz på wifi.
Avatar billede frantz@liisberg.eu Praktikant
06. december 2020 - 19:54 #4
det prøver jeg