Avatar billede Johansen Praktikant
07. december 2020 - 15:13 Der er 4 kommentarer

Leasing aftale

Har for 2 år siden købt en MP 2004ex multifunktions printer. Mit spørgsmål går på om jeg kan opsige en serviceaftale som jeg har lavet på mit eget udstyr. Den købs & serviceaftale / kontrakt som jeg har underskrevet omhandler kun leasing og lejeaftaler. Jeg har kontaktet forhandler som siger at der ikke er forskel på leasing og køb når det drejer sig om serviceaftaler, og at de er bindende.
Problemet er at jeg har underskrevet en kontrakt som siger jeg skal som minimum printe 20.000 sider sort/hvid & 10.000 sider farve. jeg kan ikke få ændret print til mindre antal.

Er der nogen som ved noget om serviceaftaler som er indgået ved køb af maskine...?
Avatar billede wjens Guru
07. december 2020 - 16:56 #1
Det tror jeg ikke at du kan få svar på herinde. Det handler jo om hvad der helt præcist står i din kontrakt, som din modpart sikkert vil holde dig fast på. Kontakt en advokat.
Avatar billede Jordegern Seniormester
07. december 2020 - 23:13 #2
Du skriver at du har købt en printer og underskrevet en serviceaftale. Som udgangspunkt gælder en underskrevet aftale altid. Der er en paragraf i aftaleloven, hvor der står noget i retning af, at hvis en aftale er umulig at overholde, så kan man blive løst fra kontrakten. Da det er mulig for dig at overholde aftalen, dvs printe de antal du nævner, kan den ikke bruges her.
  Overvej hvilke udgifter du har ved at overholde aftalen og overvej hvilke udgifter du vil have, ved at gå til en advokat. Det er måske muligt at en advokat kan få dig løst fra aftalen.
Avatar billede Johansen Praktikant
08. december 2020 - 15:12 #3
Jeg tog chancen med at oprette sådan en sag, da jeg tænkte det kunne da være der var nogen som havde oplevet det samme.
Det kan da være jeg bliver nødt til at kontakte gratis retshjælp....
Avatar billede Jordegern Seniormester
09. december 2020 - 01:46 #4
Det er en god ide at kontakte gratis retshjælp.
Siden du har skrevet under på at printe 30.000 sider, må det dreje sig om et firma. Hvis du er medlem af en branche organisation, kan de måske hjælpe.