Avatar billede JAR Juniormester
04. januar 2021 - 21:15 Der er 4 kommentarer

Grafik kort til INVENTOR

Hej
Kan nogen i forum svare på om grafikkortet GTX 1660 SUPER (6GB ram)
er anvendeligt i forbindelse med AUTODESK INVENTOR 2018-2020.
Jeg har goooglet lidt, men ikke blevet klogere snarere mere forvirret.
mvh
Jørn
Avatar billede ebea Ekspert
04. januar 2021 - 22:01 #1
Jeg bruger selv et GTX 1650 med 4GB til SolidWorks, som også laver rendering, og det virker uden problemer, overhovedet. Selv om jeg har flere emner kørende samtidig. Så du kan sagtens køre uden problemer, med dit kort.
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2021 - 22:02 #2
Ja, et  GTX 1660 SUPER (6GB ram) kan godt bruges. Som der står i linket herunder: "Autodesk Inventor is not GPU accelerated so speed isn't an issue.

With that being said the VRAM is the silent performance assassin that will bite you in the backside. 4GB is enough for small assemblies, 6GB is Good, 8GB for very large assemblies."

Så det afhænger af, hvor komplicerede og store dine projekter er.
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2021 - 22:10 #3
Og så fandt jeg lige lidt mere:

https://www.workstationspecialist.com/recommended-computer-workstation-for-autodesk-inventor/

Nvidias Quadro-modeller anbefales ofte til 3D-programmer, ikke fordi, de er kraftigere, men fordi mange professionelle mener, de er mere stabile. Og det koster så også :-)
Avatar billede JAR Juniormester
05. januar 2021 - 09:21 #4
EBEA og MILTER
Tak for jeres svar, mine assemblies bliver næppe over 400-500 parter så 6GB er jo fint.
mvh
jørn