Avatar billede HHA Professor
08. januar 2021 - 10:32 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Læse værdier hvis celle teksten er grøn

Hejsa,
Kan jeg få nedenstående til, kun at læse værdierne, hvis også teksten i celle D er fx grøn?
Hvad skal der tilføjes for at læse tekstes farve?

=SUM.HVISER(F18:F380;B18:B380;"nej";M18:M380;"ja";E18:E380;"=2")
Avatar billede HHA Professor
08. januar 2021 - 10:57 #1
Kan også være hvis cellen D har en bestemt farve.

Men hvad skal den kode der farver cellen så hedde i stedet for at farve teksten, hedde?
Range("D" & i).Font.ColorIndex = 4
Avatar billede store-morten Ekspert
08. januar 2021 - 11:05 #2
Range("D" & i).Interior.ColorIndex = 4
Avatar billede HHA Professor
08. januar 2021 - 11:08 #3
Kan du også svaret på #1 ?
Avatar billede store-morten Ekspert
08. januar 2021 - 11:09 #4
Det kan man ikke med en formel.
Avatar billede HHA Professor
08. januar 2021 - 11:19 #5
Heller ikke hvis det er (#2) hvor det er cellen der får en bestemt farve, fx colorindex = 4 ?
Avatar billede store-morten Ekspert
08. januar 2021 - 13:06 #6
Nej, formler er farveblinde 😄
Kan du leve med en ekstra kolonne, hvor du skriver grøn/tegn ud for de celler der er farvet?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
08. januar 2021 - 16:55 #7
@ store-morten

Nej, formler er farveblinde 😄

Ja og nej.
Jeg ved godt, at det kan diskuteres om en af de gamle Macro 4 funktioner er formler eller noget andet, men det minder i hvert fald temmelig meget om formler.

Hvorom alt er - det er muligt med en af disse funktioner (+ en hjælpekolonne), hvis der skulle være interesse.
Avatar billede HHA Professor
08. januar 2021 - 17:34 #8
Hej i to,

Jeg er jo ny i dette og der vil nok komme en del "dumme" spørgsmål :)
Men, som I skriver, så har jeg også lige lavet en hjælpe kolonne der indeholder de informationer der skal til.

Men en stor tak til jer der gider hjælpe, det er kanon!
Tak!