Avatar billede Glude Novice
16. januar 2021 - 11:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse trods net på PC

Hejsa, jeg står med et problem hvor min computer siger den har internet, men reagere ikke på nogle internet relaterer sider. Jeg tog computeren med hjem til en ven, pg det virkede fint me internet - kaple der, bare ikke herhjemme. Det har virker i 2 måneder, da ud i ingenting gik i stykker.

Jeg har prøvet: restart alt, nyt kaple, anden router, testet kaple, diable firewall, disable proxyserver.

Det er som om der er noget der blokere for internetet, da hver gang min hastighed går op, bliver den skudt ned til 0 igen.

Nogle der har en ide om hvad det kunne være?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2021 - 11:55 #1
Der kan være RIGTIG mange ting galt - og er man på bar bund kan det være næsten umuligt at finde fejlen.

Som regel ved man godt at man har installeret et eller andet software, fået ny router, testet noget netværk eller lignende, som kan hjælpe med at lokalisere fejlen.

Jeg så tilfældigvis at en konkurrent til Computerworld anbefalede et stykke gratis software for nogle dage siden - se på https://www.rizonesoft.com/downloads/complete-internet-repair/ - jeg kender det ikke, men umiddelbart ser det ud til at være noget der kan bruges i dit tilfælde.
Avatar billede fase Professor
16. januar 2021 - 13:02 #2
Når du kan komme på internettet hos en kammerat tyder det på, at det er din forbindelse der svigter.
Det vil være fint, om du oplyser om din forbindelse er trådløs eller med kabel. Er det trådløs, kunne du prøve at slukke routeren i et minuts tid og tænde igen, Der kan gå et kvarters tid inden routeren har forbindelse igen. Prøv så om du har forbindelse.
Avatar billede Glude Novice
16. januar 2021 - 16:10 #3
Hej igen

Jeg fik problemet løst ved at gendanne hele min computer fra buden. Det var som om det var et eller sndet der blokeret netværks kaplet i at få internet.
Avatar billede xou1963 Juniormester
16. januar 2021 - 16:18 #4
hvis du få problemmer igen kan du højre klikke på netværkssymbolet ved uret og vælge
foretag fejlfinding af problemmet