Avatar billede klavil Seniormester
20. januar 2021 - 14:00 Der er 5 kommentarer

HP envy 5646 viser nye uoriginale patroner er tomme?

jeg har lige købt nye uoriginale patroner hos inkpro.
Da jeg satte dem i udskrev jeg en justeringsside og det gjorde den fint nok.
Den viser dog blækniveauet er nul.
Nu vil printeren så ikke skrive og bliver ved med at sige, jeg skal udskifte den patron der er tom?
Jeg har hentet nyeste driver og nyeste firmware uden held.
Jeg har taget strømstikket og venter et x antal secunder med låget åben og printerpatronerne ude og så prøvet igen også uden held.
jeg har slået  Deaktiver patronbeskyttelse til også uden held?
Jeg har kontaktet butikken, men der er sgu ikke meget hjælp.
Nogen der kan hjælpe mig her?
ER jeg bare nød til at købe originale patroner?
Avatar billede INK Ekspert
20. januar 2021 - 14:35 #1
Husker noget om, at firmwareupdate gjorde anvendelse af uoriginale patroner umuligt.
Du kan læse mere herom
https://www.yoyoink.com/articles/how-to-make-generic-ink-cartridges-work-on-an-hp-printer/
Avatar billede klavil Seniormester
20. januar 2021 - 15:02 #2
ja læste godt i 2016 at de ændre deres firmware men det skulle patron producentere have ændret.
Jeg vil også mene at de online sælgere ikke burde sælge uoriginale produkter hvis ikke de fungerer, så der må være en løsning på det?
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. januar 2021 - 15:33 #3
Under alle omstændigheder er det noget svineri fra producentens (her HP) side.
Det er i mange tilfælde ikke selv printerne de tjener på, men derimod blækket. Jeg har hørt engang at prisen på printerblæk er på højde med dyr parfume....!

Jeg håber at nedenstående link kan hjælpe:

https://www.metrofuser.com/post/performing-cold-reset-hp-futuresmart-firmware
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2021 - 17:55 #4
Kontakt den forretning hvor du har købt patronerne - hvis ikke de kan hjælpe med at få dem til at fungere, så kan de i hvert fald tage dem retur.

De fleste forhandlere der sælger uoriginale patroner, har masser af erfaring i hvilke problemer der kan opstå, og hvordan de omgås - så det er det første sted at henvende sig, hvis ikke man selv vil trevle nettet igennem...
Avatar billede kurtba Ekspert
20. januar 2021 - 21:34 #5