Avatar billede Peter Guru
05. februar 2021 - 14:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Dual SIM?

Min iPhone 11 har Dual sim og jeg har altid troet at det betød at der var plads til to simkort. Det kan jeg ikke se at der er, men man kan "putte" et esim kort i, men så vidt jeg forstår så erstatter det bare det fysiske kort. Det betyder stadig at der er eet sim kort i telefonen?
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. februar 2021 - 15:21 #1
Jeg har ikke meget forstand på dette emne men har fundet noget du måske kan blive klogere af:

https://support.apple.com/da-dk/HT209086
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. februar 2021 - 15:22 #2
Ja, som jeg läser det (på en anden side) kan man kun bruge et simkort ad gangen. Du skal altså bytte simkort manuelt i telefonen når du vil bruge det ene eller det andet.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2021 - 15:52 #3
Mig bekendt er telefoner ikke låst til udbydere mere så alle telefoner kan i dag bruges med forskellige sim kort uanset udbyder.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2021 - 16:04 #4
Det er til at skille firma og privat ad uden at slæbe rundt på to telefoner.
Du kan/bør indstille med hver sin ringelyd, så du svarer korrekt til firmaet.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2021 - 16:09 #5
Ved min søn har en telefon med to sim kort i. Han vælger ved opstart af telefon hvilket der skal bruges. Skal det andet så bruges til fritid skal telefon lege genstartes så privat sim kortet registreres i stedet.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2021 - 16:32 #6
> #5 det skal man så ikke på apple-telefoner - alle opkald modtages, og ringetone på nummer vælges ud fra hvordan kontakten står opført.
Avatar billede Peter Guru
05. februar 2021 - 20:07 #7
Tak for alle svarene.

Det er svært at se fidusen når man skal skifte sim kortet. Så er den jo ikke meget forskellig fra andre telefoner og jeg troede at det var smartere med dual sim. Kortskuffen er noget spinkelværk som jeg nok skal få knækket eller også bliver den væk. Jeg kan ikke bruge den til firmabrug da vores telefoner installeres med et ret specielt image og med vpn klient på selve kortet. Vi har et program som bruges til at "dræbe" en stjålen iPhone. Hvis ikke telefonen er aktiv så dør den når den bliver tændt.
Avatar billede Peter Guru
05. februar 2021 - 20:15 #8
Javel, man kan stable to SIM kort i holdere. Jeg har prøvet linket fra #1. Takker.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. februar 2021 - 21:00 #9
Velbekomme :-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. februar 2021 - 11:44 #10
Det almindelig på android er at man har begge SIM kort i telefonen - kan konfigurere med forskellige ringetoner mm. Taler du er begge optaget. På mange er den ene SIM plads kombineret. Så enten 2 SIM kort og ingen micro SDkort. Eller et SIM kort og iet micro SD kort.
Avatar billede Peter Guru
06. februar 2021 - 13:05 #11
Jeg ved ikke hvordan det virker i praksis på en iPhone, men jeg skal selvfølgelig ha' et abonnement til og jeg har ikke rigtigt noget at bruge det til. Jeg skal ha' hevet skuffen ud og set hvordan det fungere, men man skal være forsigtig. Jeg havde engang en telefon hvor skuffen var af metal - sikkert i de gode gamle Nokia dage. Hvis jeg bøffer skuffen får jeg at vide hvis jeg henvender mig til Apple at jeg skal købe mig en ny telefon og at der sikkert også har været vand i den..
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. februar 2021 - 14:36 #12