Avatar billede tubber Juniormester
19. februar 2021 - 00:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Addere kolonne hvis...........

Jeg har 2 kolonner hvor den ene har en dato og den anden et tal.

Jeg skal have den til at lægge alle de tal sammen i kolonnen med tal, som er imellem 2 datoer.

Nogen ideer til hvordan det gøres ?

På forhånd tak.
Avatar billede ebea Ekspert
19. februar 2021 - 08:13 #1
Prøv med:  =SUM.HVISER(A1:A10;B1:B10;">="&C1;B1:B10;"<="&D1)

Hvor tal er i Kolonne A, datoer i kolonne B, og dato område er angivet i C1 og D1
Avatar billede kim1a Ekspert
19. februar 2021 - 08:21 #2
Jeg kan ikke lige lure om man kan lave en sumifs formel der virker, men en støttekolonne der angiver dit kriterie kunne være måden på det.
Kolonnen kunne se sådan ud:
=IF(AND(A1<$E$5;A1>$E$4);B1;0)
IF = Hvis
AND = Og

Jeg har dine datoer i A kolonnen og tallet i B og så denne formel i C.
E4 og E5 er de to datoer du skal være imellem. Bemærk der kan være noget med "større/mindre end eller lig med" du måske har brug for hvis dagen du starter med skal tælle.

På denne måde kan du ren summere kolonne C.
Avatar billede tubber Juniormester
28. februar 2021 - 21:03 #3
Takker for forslagene :)

Ebeas løsning virkede som tiltænkt.

Mange tak for hjælpen
/Tubber
Avatar billede ebea Ekspert
28. februar 2021 - 22:56 #4
#3 - Du er velkommen ;-)