Avatar billede DorteH Praktikant
24. februar 2021 - 21:06 Der er 4 kommentarer

Printer melder fejl...

Siden vi fik ny netværksforbindelse har vi haft store problemer med vores printer en Epson ecotank et2600.

Den har periodevis virket fra computeren, og for det meste fra telefonen. Men nu vil den ikke noget som helst.

Når jeg kører fejlprgram / connection, tjekker på computeren findes der ingen problemer. Men efter kort tid meldes der  så alligevel "fejl under udskrivning"

Telefonen skriver at den ikke kan finde printeren (som i øvrigt periodisk lyser orange = ingen netforbindelse)

Vi har prøvet at afinstallere / reinstallere flere gange.
Vi har udskrevet en netværksrapport, som viser at printeren er tilsluttet det rigtige netværk... What to do (udover at køre i elgiganten, når de åbner og få mig en ny printer)?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
25. februar 2021 - 07:18 #1
Et klassisk problem med netværksprinter er den får ny IP adresse fra routeren en gang imellem. Når det sker vil det giv problemer i windows med udskrift. Søg efter printer og installer på ny løser det problem. Men det er jo træls.
Sørg derfor for at reserver IP adressen i routeren, så routeren ALDRIG mere skrifter til anden IP adresse. Så hvis du ikke har gjort det vil jeg anbefale at prøve det.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
25. februar 2021 - 07:23 #2
En anden fejl kan være at din printer har været tændt og fået IP adresse fra router. Så genstarter du routeren. Nu ved routeren ikke den har givet den IP adresse ud som printeren har. Derfor vil routeren kunne giv den IP adresse til fx. mobil telefon. Og nu vil du have IP adresse konflikt på netværket da 2 enheder har samme IP adresse.
Så et godt tip er at genstarte enheder når router genstartes.

Det var lige 2 muligheder. Håber det hjælper lidt på dit problem.
Avatar billede DorteH Praktikant
25. februar 2021 - 14:42 #3
Hej.. Mange tak for forslag til løsning.. Det med IP adresser fatter jeg ikke meget af😂
MEN har nu (endnu) engang installeret og afinstalleret på computeren.

Og på mystisk vis virker den nu igen fra telefonen.. Men stadig ikke fra computeren. Connectiin tjekkerne melder stadig alt OK, og printeren står som "klar" der sker bare ikke noget som helst.

Men har nu prøvet at forbinde med USB kabel og det virker.. Så indtil jeg kan komme af med det skrammel og få en ny printer, er det måske bare løsningen (fik den for nogle år siden.. Og der er bare Altid problemer på den ene eller anden måde😥😥
Avatar billede Rune1983 Ekspert
26. februar 2021 - 07:12 #4
Undersøg hvilken IP adresse din printer er installeret med på din computer.
Lav så en netværksstatus på printeren hvor du kan se dens IP adresse.
De 2 IP adresser skal være ens.