Avatar billede Jacob Andersen Praktikant
25. februar 2021 - 10:58 Der er 1 kommentar

Oprette regel i Outlook 365 kalender?

Jeg vil gerne oprette en regel i outlook-kalenderen således at når jeg opretter en aftale i kalenderen oprettes der automatisk en opfølgningsaftale x antal hverdage senere. Er det muligt? Google har ikke kunne give mig svaret.
25. februar 2021 - 14:28 #1
Hej Jacob
Du er nok ude i at skrive noget kode f.eks. i VBA. Der er så vidt jeg ved ingen indbygget funktion til det du ønsker.

Jeg vil foreslå at du undersøger hvad du kan med Flow. Det er en del af Office 365 hvor man kan automatiserer arbejdsprocesser. Der ligger noget kode inden bagved men man opretter ved at vælge forskellige moduler.

Der findes efterhånden en god del der er færdigudarbejdet, så måske kan du finde en du kan bruge.
Kig her:  https://emea.flow.microsoft.com/da-dk/

Du kan selv oprette:
Power Automate eller Cloudflows.
Det afvikles på SharePoint Online (browserdelen af Office) hvor du kan køre det i OWA udgave af Outlook.

Skrivebordsflow
De afvikles på App'en altså i det her tilfælde i Outlook -  programmet.

Hvis du går til nedenstående link kommer du til en side hvor du kan oprette/administrere dine / jeres Flow - der finder du links i toppen til de forskellige typer Flows.
https://emea.flow.microsoft.com/manage/environments/

Hvis du ikke får adgang skal du lige tjekke dine rettigheder på SharePoint. Du skal også have rettigheder for at installerer Flowet så det kører. Det skal du snakke med jeres SharePoint Admin om.

Med venlig hilsen
Birthe Lauridsen
Praktisk IT