Avatar billede Stevns Praktikant
28. marts 2021 - 09:40 Der er 3 kommentarer

Flere wifi enheder på samme fibernet?

Hej.

Håber i kan hjælpe!

Vi bor på en gård, der har fået fiber gravet ind 1000/1000 fra fibia.
Forældre bor i hovede huset og os i en lejlighed.

Lejligheden kan ikke nå wifi.

Jeg vælger så at købe Jensen omni mesh med 3 enheder. Sætter den første enhed i boksen som fibia har sat op. Og ser så at de havde sat et ukendt mærke af wifi forstærkere op. Sikkert som fulgte med. og virkede til deres første sal.

Mine bokse viser grønt. Og virker. MEN det gør deres IKKE.

Jeg piller det fra igen. Men stadigvæk virker deres ikke og boksen viser nu ikke noget wifi?

Men mine vil gerne vis jeg sætter dem i igen...

Jeg har så fundet ud af at det er en boks fibia har sat. Og de ikke har sat routeren til som de har fået med... vi sætter routeren til som vist men den vil hellere ikke tilsluttes..

Nu det kun mine 3 jensen forstærkere der vil virke..

Hvordan får jeg routeren til at virke så jeg kan sætte forstærkeren til routeren som enlig var meningen??

Svært at forklare, men håber det kan forståes

Mvh Stevns
Avatar billede INK Ekspert
28. marts 2021 - 09:55 #1
Nogle Fibia bokse har faktisk kun én udgang til internet. Øvrige er til TV-boks, telefon m.v.
Det er derfor vigtigt at den medfølgende router tilsluttes korrekt og bringes til at virke.
De øvrige wifi forstærkere og dit Mesh skal så tilsluttes routeren (ikke boksen).
Fiberboksen skal være sat op som Bridge, mens routeren med DHCP styrer adressetildelingen. DHCP skal også være slået fra i dit Mesh system.

Det vil være nemmere hvis du oplyste fabrikat og model for dine enheder.
Avatar billede Stevns Praktikant
28. marts 2021 - 10:10 #2
Det er en asus med 3 antenner præsis model må jeg over og se på den

Vis jeg sætter routeren til nu samt tag det andet fra. Vil routeren ikke virke faktisk er det kun mine 3 enheder..

Hvordan får man routeren der medfølger til at virke... er det bare at vente til den får en ny ip- adresse?
Avatar billede kulawig Professor
23. april 2021 - 13:25 #3
Tænker det er vigtigt at du får en ting af gangen til at virke

fibermodem er der formentlig kun 1 udgang med internet som der står i #1

netværks kabel i port 1 på fibermodem og i WAN på router ... den plejer at være mærket med en anden farve end de andre porte

får du så internet på router?

først når det lykkedes skal du fortsætte med at tilslutte enheder til routeren (ikke fiber modem)

mvh
michael