Avatar billede ErikHg Ekspert
16. maj 2021 - 19:44 Der er 58 kommentarer

Ingen modtagene mails fra eksperten.

Hej, lige som først i april er der nu igen problemer med modtagelse at mails fra eksperten. Mail fra andre afsendere kommer i indbakker og de uønskede kommer i spammappen.
Der er ikke ændret på noget som helst, så fejlen må ligge hos eksperten Jeg har i dag 16/5 skrevet et spørgsmål på eksperten, og undrede mig over at der ingen svar. Derfor gik jeg ind på ekspertens forside, og der var svar.
Der er overhovedet ingen meddelelser kommet i dag, hvilket ikke passer med fakta, for det er der, de kommer bare ikke frem til min indbakke,
Det er helt det samme på min Samsung telefon: ingen mails fra eksperten.
Jeg har YouSee som udbyder, og har kørt to tests i automatisk mailopsætning i dag, med succes, så fejlen kan ikke være hos YouSee.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede poko1 Ekspert
16. maj 2021 - 20:06 #1
Det sker ret jævnligt også her. har ingen modtaget siden Fredag!
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. maj 2021 - 20:50 #2
Jeg synes ikke det er ret ofte - for sidste gang i starten af april var jeg noget overrasket  da der ingen mails kom fra eksperten for det har fungeret fint tidligere. Eller synes jeg ikke der har været de store uregelmæssigheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2021 - 21:02 #3
Kører du eksperten på webmail fra Yousee kan jeg sige der har været  problemer her den 12 maj.
Om det er rettet ved jeg ikke.
Jeg får mail fra Eksperten fra min Gmail uden problemer.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. maj 2021 - 21:12 #4
Jeg tror også det er YOU SEE
Avatar billede Peter (CW) Juniormester
17. maj 2021 - 08:55 #6
Hej Erik,

Jeg skrev en besked til dig sidste gang at du oplevede samme problem, hvor at jeg påpegede at vi får følgende fejl tilbage fra Yousee's mailserver, når vi sender dig en mail:

Client host rejected: IP_IN_CIDR

Jeg kan se at vi igen er begyndt at se den fejl når vi sender dig emails, hvilket startede igår. Der er desværre ikke noget vi kan gøre i vores ende, da det er ude af vores hænder. Det eneste du kan gøre er at kontakte Yousee og påpege fejlen hos dem. God dag :-)

mvh Peter (CoAdmin)
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. maj 2021 - 09:35 #7
Jeg har nu haft kontakt til YouSee. Medarbejderen jeg talte med sagde at jeg efter en halv time skal logge på "Mit YouSee" og ændre adgangskoden til min mail. Dette vil måske kunne hjælpe. Jeg har godt nok min tvivl om dette skulle kunne føre til en løsning af problemet, men prøver alligevel. Jeg skal nok lade høre fra mig igen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. maj 2021 - 14:34 #8
Jeg kontaktede YouSee mandag formiddag, og derefter har jeg gjort som beskrevet i #7. Desværre uden held..... men de skal bringe det  i orden hos YouSee, og ikke komme med nogle dumme bortforklaringer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. maj 2021 - 14:53 #9
Har igen talt med YouSee.
Jeg skulle sende en testmail med modtageradressen test"snabel a"mail.dk  for at kontrollere om denne gik igennem, og der var ingen problemer. Derfor må fejlen ligge hos eksperten.
Der er i dag kommet otte mails ind, hvoraf de syv er røget i spambakken, og den ene i indbakken. Altså kan jeg godt modtage mail fra alle andre bare ikke fra eksperten.
Avatar billede Peter (CW) Juniormester
17. maj 2021 - 15:42 #10
Hej Erik,

At de beder dig om at ændre kodeordet til din konto og at sende en mail til deres test mail fra din email, demonstrerer at den medarbejder du har haft kontakt til ikke ved hvad problemet er.

Problemet er at du ikke kan modtage mails fra os - dette ændrer et kodeords skifte og en udegående mail ikke på. Du bliver nødt til at få fat i deres tekniske support, for at komme til bunds i problemet.

Som jeg også har skrevet i en privatbesked til dig, så tyder det på at Yousee har valgt at lave en blokering af mails der sendes fra os. Om det er midlertidigt og hvad årsagen er, kan jeg desværre ikke sige - det kan kun Yousee.

mvh Peter
Avatar billede poko1 Ekspert
17. maj 2021 - 20:40 #11
Hvis de vender tilbage håber jeg de også kommer her hos mig igen lige som sidste gang?
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. maj 2021 - 09:49 #12
Jeg har skrevet til YouSee på denne mailadresse: yousee-postmaster@yousee.dk.

Det er nogle svineri fra YouSee´s side, at de ikke vil indrømme at noget er galt.

I mailen jeg sendte, havde jeg også indsat et par udklip bl.a. #5 hvori det jo tydeligt fremgår at noget ikke er som det skal være. Det er jo tydeligvis en generel fejl der optræder hos de brugere af eksperten, der har YouSee som udbyder. Sker der ikke noget, så kommer turen til dem der sidder i toppen hos YouSee - det tror jeg ikke vil flade i så god jord hos dem længere nede i hierarkiet, men de kan bare sørge for at tingene er i orden i stedet for bare at affeje problemerne.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. maj 2021 - 13:31 #13
Nu har jeg skrevet en mail der i skarpe vendinger oplyser YouSee om deres ligegyldighed overfor at modtagelsen at mails fra eksperten ikke kommer frem.

Jeg skriver fordi jeg (samt andre) igen ikke modtager e-mails fra forummet ”Computerworld” ”eksperten.dk, der er et computerforum for især IT-interesserede.

Problemet var der også omkring månedsskiftet marts-april 2021, men blev løst forholdsvis hurtigt. Jeg har skrevet på dette forum, og i de svar jeg har modtaget, er der flere der har samme problem, vel at mærke, dem der har YouSee som udbyder.
Siden søndag 16. maj er der ikke kommet så meget som én eneste mail fra ”eksperten”. Jeg modtager dagligt 10-15 mails fra ”eksperten”, så noget er der galt. Nu vil I nok henvise til, at jeg har fået spamfiltret aktiveret ud for denne afsenderadresse, men dette kan jeg totalt afvise.
Det er ikke kun på min pc, der ingen mails fra ”eksperten” kommer, men også på min mobil telefon. Der kommer også dagligt mange mails fra andre afsendere, men disse går fint ind. De ikke uønskede mail, havner i indbakken, og de uønskede havde i spammappen, som de skal.
Jeg ringede i går formiddag mandag 17/5 til YouSee kundeservice, og blev der anbefalet af medarbejderen, at skifte adgangskode til min mail. Det gjorde jeg så. Efter nogle timer prøvede jeg igen at åbne mailprogrammet (Outlook 2019). Ganske som forventet var der kommet mails ind i både indbakken og i spammappen, men ingen af dem havde ”eksperten” som afsender.
Jeg ringede igen mandag eftermiddag, og medarbejderen (en anden end ham jeg havde talt med om formiddagen) bad mig om at sende en testmail på mailadressen ”test@mail.dk” for at kontrollere om forbindelsen var i orden, og det var den. Det overraskede mig ikke, at der ingen fejl var ved forbindelsen, for når der kunne modtages mails, skulle der jo ingen fejl være, men undtagelsen er at der ingen mails modtages fra ”eksperten”.
I forbindelse med mine kommentarer på ”eksperten” er der kommet især én kommentar samt et link, som jeg absolut synes I skal se:

__________________________________________________________________

I dette felt er indsat udklippene fra #5 220661 der jeg viser at der er noget galt hos YouSee.
__________________________________________________________________
Det tyder stærkt på at I hos YouSee godt ved at der er noget galt, men at der ikke gøres noget aktivt for at afhjælpe fejlen.

Jeg fik mail adressen til postmaster hos YouSee: yousee-postmater ”snabel a”yousee.dk men har ingen tilbagemelding fået.
Kundeservicen hos YouSee holdt op imod, priserne på YouSee bredbånd, TV, og telefoni, så burde service være meget bedre, men når problemerne opstår, så har man som kunde en stærk følelse af, at god kundeservice er et ukendt begreb hos YouSee.
Derfor er her en opfordring: kom dog i gang med at rette fejlen – det giver tilfredse kunder, og det er i sidste ende dem som YouSee skal leve af.

En efterhånden temmelig irriteret YouSee-kunde
Erik Hg

Jeg venter nu på om indholdet i mailen kan få dem til at komme i gang med at rette fejlen.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede poko1 Ekspert
18. maj 2021 - 13:44 #14
Sådan!!!
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. maj 2021 - 14:22 #15
Jeg sendte mailen klokken 13:14 og allerede klokken 13:54 kom der svar fra YouSee kundeservice, så de kan altså godt få fingeren ud nå de mærker modstand.
Herunder er svaret:

Hej
Tak, fordi du tog dig tid til at skrive til os.

Jeg forstår problemstillingen, men jeg mangler vigtige informationer for at kunne gå til værks.

Dit youSee-konto nummer.

Hvilken mailadresse / domæne sender Computerworld Eksperten fra?

Hvad er din mailadresse?

Uden de detaljer tilgængelige så er tilfældet oftest noget med afsenderens DMARC-status, og det er ikke noget youSee kan råde bod på men ComputerWorlds mailadmin. Ej heller noget jeg kan uddybe.

Det er sådan set også afsenderen som skal kontakte Postmaster via yousee-postmaster@yousee.dk ifbm. spørgsmål samt kontrollere deres domænesikkerhed, dermed ikke dig som modtager :)

Hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig eller mine kolleger.
Du kan enten besvare denne mail eller ringe på 70704040. Vi har åbent hverdage mellem kl. 8.00 og 18.00, og i weekenden mellem kl. 9.00 og 18.00.

Jeg skal bede dig oplyse dit sagsnummer 45xxxxxxxx, så kan vi finde din sag frem hurtigst muligt.

Venlig hilsen

navn på medarbejder
Kundekonsulent
YouSee

Det er sølle synes jeg, og som jeg skrev i svaret til YouSee er det som at slå i en dyne.
Man får en sang fra de varme lande. Kundeservice kender de ikke til😖

Mvh.
ErikHg
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. maj 2021 - 15:42 #16
Modtog igen et svar fra YouSee.
Dette svar indeholdt en vejledning til at sende en testmail. Hvis ikke denne blev modtaget, så ville det være hos afsender (eksperten) fejlen ligger, MEN mailen gik igennem lige så let. Hvilken dum undskyldning de nu vil komme med vil tiden vise, men jeg giver ikke op, for det skal virke.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. maj 2021 - 16:08 #17
Nu kom de igen svar fra YouSee. Jeg tror faktisk ikke, at de særlig opmærksomme på hvad jeg skriver. Jeg skrev i mit svar, at mailen gik lige så fint igennem, men tro det eller ej, den fes tydeligvis ikke ind på lystavlen, så derfor kom følgende svar fra YouSee:

Tak, fordi du tog dig tid til at skrive til os :D.

Som min kollega skrev i sin tidligere mail. Når du har sendt test-mailen, får du enten en meddelelse om at mailen er gået igennem, eller at den ikke er blevet leveret med en fejlkode. Hvis du modtager fejl tilbage så ligger fejlen hos afsenderen: Du skal få afsender til at tjekke sikkerheden på deres domæne. Hvis afsender har spørgsmål, kan Postmaster kontaktes på: yousee-postmaster@yousee.dk

Hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig eller mine kolleger.
Du kan enten besvare denne mail eller ringe på 70704040. Vi har åbent hverdage mellem kl. 8.00 og 18.00, og i weekenden mellem kl. 9.00 og 18.00.

Jeg skal bede dig oplyse dit sagsnummer 45xxxxxx så kan vi finde din sag frem hurtigst muligt.

Venlig hilsen
medarbejdernavn
Kundekonsulent
YouSee

Professionalisme kendetegner i hvert fald ikke YouSee´s kundeservice - det bliver tydeligere og tydeligere, som denne sag udvikler sig.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. maj 2021 - 15:03 #18
Jeg fik i dag en opringning fra YouSee vedr. problemerne med modtagelse af mail fra eksperten. Nu er der fjerde dag der ingen mails er kommet ind. Medarbejderen ville nu have oplyst om eksperten modtager en besked om at milen ikke når frem. Dette kan jeg ikke tro er tilfældet for så var der nok sket noget i sagen. Medarbejderen skrev senere i en mail at det kan være blokeringerne i filteret der blokerer mailadresser med "noreply@. Jeg har i flere år haft over 100 blokerede mailadresser liggende, heraf mange med "noreply" så hvorfor skulle det lige pludselig være et problem. Det er som en ørkenvandring at skulle opleve at en sådant problem ikke kan løses.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. maj 2021 - 15:14 #19
Dengang det hed TDC var der ikke disse problemer.
Min kone fejrede 40 års jubilæum der.
Og med YOUSEE har jeg det problem at jeg ikke kan få oplyst mit login password
de har ikke disse arkiver mere. Så den dag min PC går ned og jeg skal gen installere min Outlook forsvinder alle mine Outlook filer.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2021 - 15:37 #20
Opret en Gmail du bruger til sociale medier. Det virker :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. maj 2021 - 16:09 #21
Fint nok, men er er ikke på hverken Facebook (Fjæsbog) Instagram eller andre sociale medier, da jeg ikke ønsker at der bliver snaget for meget.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. maj 2021 - 16:15 #22
#19
Ja sådan noget er jo ikke ligefrem med til, at øge hverken tilliden til eller sympatien for YouSee.
Jeg synes nu ellers det fungerer meget godt generelt; jeg har både bredbånd, tv og mobil hos YouSee og det er sjældent der er problemer, men dette burde kunne løses meget lettere.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. maj 2021 - 19:09 #23
Her i eftermiddag begyndte strømmen af CW mails at tikke ind igen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. maj 2021 - 19:39 #24
Det desværre kan jeg ikke sige det samme:-( Jeg ved snart ikke hvor mange gange jeg har kontaktet YouSee, både via mail og telefonisk.
De ønsker at få at vide om eksperten får de mails der sendes ud til brugerne (os) tilbage. Det tror jeg næppe er tilfældet, for så var fejlen blevet rettet. Jeg har prøvet at kontakte eksperten, men har ikke fået noget svar.
Det er sgu som en ørkenvandring og det er ét skridt frem og to tilbage. Det er nu femte dag, og ingenting er der sket. Jeg har skrevet en anmeldelse på Trustpilot om dette cirkus.
Men det glæder mig at du igen er begyndt at modtage mails fra eksperten.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. maj 2021 - 20:13 #25
Tro det eller ej...... jeg har lige før - helt præcist klokken 20:01 i dag torsdag 20/5 medtaget en mail fra eksperten. Dvs. at der mellem lørdag 15/5 klokken 19:02 og til torsdag er et hul på fem døgn og én time, hvor jeg ingen mails har modtaget fra eksperten overhovedet. Meeeen jeg tør ikke at glæde mig for tidligt!
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. maj 2021 - 09:09 #26
#24: Til spørgsmålet om, om eksperten får mailsene tilbage, kan du vel bare henvise til #6 her i tråden, hvor Peter (CoAdmin) forklarer, hvordan det ser ud fra deres side?
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. maj 2021 - 09:23 #27
Det har jeg også gjort, men det er tydeligvis forgæves, at trænge ind med noget seriøst hos YouSee.
Lige nu ser det ud til at der igen er problemer med modtagelsen af mails fra eksperten - torsdag aften kom der ellers seks mails i indbakken mellem klokken 20:01 og 20:36. Grunden til at jeg så din mail i #26 var den, at jeg loggede mig ind på eksperten og ikke fordi den var kommet i min indbakke. Min mistanke om at der stadig var/er noget galt igen, blev med andre ord bekræftet.
Man kan sige: går det godt, eller går det som det plejer hos YouSee? det går ganske som det  plejer
Avatar billede poko1 Ekspert
21. maj 2021 - 11:08 #28
I dag modtager jeg fra andre men ikke dine indlæg, i går fik jeg 3 af dine!
https://ibb.co/gzyPDC6
jeg havde en pause fra lørdag til torsdag.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. maj 2021 - 11:12 #29
Der er i dag fredag formiddag kommet "1 synes godt om"  vedr . #27 så der er tilsyneladende hul igennem men kun med mellemrum.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. maj 2021 - 12:11 #30
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. maj 2021 - 17:02 #31
#10
Peter, du skriver følgende i #10

Som jeg også har skrevet i en privatbesked til dig, så tyder det på at Yousee har valgt at lave en blokering af mails der sendes fra os. Om det er midlertidigt og hvad årsagen er, kan jeg desværre ikke sige - det kan kun Yousee.

mvh Peter

Jeg ved, at der er flere der har samme problem som jeg; vi modtager ikke mails fra eksperten. I går modtog jeg seks mails fra eksperten, på omkring en halv time samt én i dag.

De beder hos YouSee om at du oplyser dem postmaster hos YouSee om, hvorvidt eksperten får de afsendte mail tilbage.mailto:yousee-postmaster@yousee.dk

Jeg tror ikke på at YouSee blokerer nogen mails.
Avatar billede Peter (CW) Juniormester
22. maj 2021 - 18:55 #32
Hej Erik,

Jeg kan se at vi d. 20-05 igen har kunne sende dig emails (som du også selv påpeger i #25), da Yousee åbenbart har rettet fejlen, blokeringen, eller hvad end årsagen til problemet er.

Jeg har i mandags kontaktet dem på den pågældende email adresse som du bedte om, for at forklare hvilken fejlbesked vi får retur i det vi sender emails til dem, dog uden at få svar retur.

Det der umiddelbart giver bedst mening er stadig at de har lavet en form for blokering/filtrering af mails fra eksperten/CW. Ellers ville det ikke være tilfældet at både dig og poko1 blev påvirket af manglende emails. I har tilfældigvis nok samme email udbyder, og da ingen andre email udbydere har været påvirket af problemet (gmail, outlook m.m.), så er det ret tydeligt at Yousee har haft et problem.

Lad os lukke tråden her, da problemet ser ud til at være løst :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. maj 2021 - 18:38 #33
Jeg ser ingen ide i at lukke tråden. Kommentaren du skriver i #32 er ikke kommet i min indbakke. Der var kun på grund af, at jeg loggede ind på eksperten. Jeg kan se at du har skrevet kommentaren klokken 18:55 lørdag. De eneste mails jeg jeg har modtaget i dag fra eksperten er kommet ind hhv. klokken 11:31 og 12:36. Disse mail har intet med emnet denne tråd at gøre, idet dette spørgsmål har overskriften "Programmer som gaver". Så det er tydeligvis ikke i orden. Det kan i øvrigt ikke kun være poko1 og jeg der ikke modtager mails. Du skriver også

I har tilfældigvis nok samme email udbyder, og da ingen andre email udbydere har været påvirket af problemet (gmail, outlook m.m.), så er det ret tydeligt at Yousee har haft et problem.

YouSee har ikke haft et problem, nej de har et problem, da der stadig langt fra kommer alle de mails der burde. Jeg har fravalgt nogle emner på eksperten fordi de ikke er relevante for mig, men mange af de spørgsmål der ikke er kommet i min indbakker, ligge på eksperten, dette kan jeg jo se når jeg logger ind.

Nu skriver jeg en mail til YouSee´s såkaldte kundeservice, og klipper dit svar ud i #32, og vedhæfter dette i mailen til dem. Jeg har indtil nu skrevet til YouSee omkring 10 gang og ringet til dem 7 gange. Det er meget, at de ikke taler sammen i den biks.

Desværre tyder det ikke på, at de er særlig lydhøre, men så må man længere op i hierakiet.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede poko1 Ekspert
23. maj 2021 - 18:46 #34
Jeg kan da oplyse om at jeg i foråret skiftede til min Windows 10 mail, den eneste mail jeg modtog der var en bekræftelse fra CW om at jeg havde skiftet, så ugen efter skiftede jeg tilbage!!!😡
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. maj 2021 - 19:25 #35
Jeg anvender ikke Windows 10 mail, men Outlook 2019. Tidligere havde jeg Outlook 2013 installeret og endnu tidligere Windows Live Mail.
I øvrigt har jeg lige skrevet en mail til YouSee´s kundeservice, om sagen igen igen.... og har vedhæftet svaret fra Peter (CW) denne mail. Der hersker nærmest kaotiske tilstande hos YouSee, har man en stærk fornemmelse af - i hvert fald er der en kraftig kommunikationsbrist et eller flere steder hos YouSee.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. maj 2021 - 21:16 #36
I forbindelse med alle de gange jeg har kontaktet YouSee´s kundeservice, vedr. de manglende mails fra eksperten, har jeg modtaget et spørgeskema i en mail.
Jeg ved ikke rigtig om man skal opfatte det som en vittighed eller som én stor fed løgn,
Se linket:

https://ibb.co/FzF3v4D

Hvis de i stedet for at snakke og snakke så ørerne hænger i laser, udviste den samme energi ved handling, så ville en masse problemer være løst, meget hurtigere end tilfældet er nu.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. maj 2021 - 22:28 #37
Jeg udfyldte skemaet, men det var ikke ligefrem topkarakterer der blev uddelt. Der blev under bemærkninger heller ikke ligefrem uddelt roser. Nu kan de jo også tygge på indholdet i min mail der blev afsendt søndag. Man skal ikke bare dukke hovedet som kunde, for så bliver de ved med at ignorere kritikken.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. maj 2021 - 22:37 #38
Du har energien 👍
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2021 - 20:22 #39
Jeg skrev i går mandag aften til YouSee´s kundeservice - fik lidt senere en kvittering på at mailen var læst. Har intet hørt fra dem i dag. Derfor skrev jeg igen en mail til dem tirsdag eftermiddag. Også den fik jeg en kvittering for var blevet læst, men fik heller ikke noget svar denne gang. Derfor vil jeg nu dykke længere ned i "værktøjskassen", og finde grovfilen frem;
De må jo være fuldstændig ligeglade, så nu bliver der sendt et brev til YouSee´s hovedkontor, for at kontakte YouSee´s parodi af en kundeservice det er som at slå i en dyne.
Jeg har  fundet frem at navnet på den administrerende direktør, så nu får han en hilsen. Der bliver ikke tale om en masse mindre pæne gloser, men om en saglig udlægning af sagens kedelige forløb, der sagtens kunne være undgået, hvis man hos YouSee kunne efterleve de løfter de slår om sig med, vedrørende hvor godt de vil kunderne det, jævnfør det sludder der står i linket herunder:

  https://ibb.co/FzF3v4D
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2021 - 17:43 #40
Har lige set at YouSee igen har problemer på andet forum jeg er på.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. maj 2021 - 20:53 #41
Det undrer mig ikke - det er bare forbandet at de ikke gør noget ved det. Jeg har siden 15/5 skrevet til kundeservice omkring 10 gang og ringet til dem omkring 7 gange. De har adskillige gange opfordret mig til at kontakte eksperten, og det har jeg også gjort. Peter (CW) kontaktede dem mandag 17/5.

Neden stående tekst i kursiv er fra #32 og er skrevet af Peter (CW)
Jeg har i mandags kontaktet dem på den pågældende email adresse som du bedte om, for at forklare hvilken fejlbesked vi får retur i det vi sender emails til dem, dog uden at få svar retur.

De taler tydeligvis ikke sammen hos YouSee, og de gider heller ikke at svare.
I dag onsdag skrev jeg en klage til YouSee via deres formular, og dernæst har jeg skrevet (et papirsbrev) til TDC Groups direktør, som YouSee hører under. Det sejler hos YouSee - det er konklusionen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. maj 2021 - 21:07 #42
TILFØJRLSE til #41

Beskeden i #40 er ikke kommet i min indbakke, men jeg så den kun fordi jeg loggede mig ind på eksperten. I øjeblikket er alle kategorier sat som aktive, men på trods af det, er der kun kommet sølle fire mail fra eksperten ind i min indbakke,
Avatar billede Peter (CW) Juniormester
27. maj 2021 - 11:29 #43
Hej Erik,

Systemet er bygget op således at vi prøver at sende dig emails på de opslag & kategorier du følger. Hvis vi får en fejl tilbage mere end 30 gange fra din mailudbyder (såkaldt bounce), så stopper vi automatisk din bruger fra at modtage email notifikationer i systemet, på de spørgsmål & kategorier du i forvejen følger.
Dette gør vi da vi antager at vi ikke længere kan sende dig mails, grundet de mange fejlsvar vi får retur. Dette scenarie er du desværre endt i.

Det er også forklaringen på hvorfor at du modtog notifikationer på de første par besvarelser på dette opslag, men at det pludseligt stoppede (da vi ramte grænsen på over 30 fejlsvar retur). Som du også påpeger i #25 tyder det på at der har været huller i osten hos Yousee, hvor nogle få emails er gået igennem, mens andre ikke er.

Som det står nu, følger du kun disse 3 spørgsmål:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1037289
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1037312
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1037328

Grunden til at du kun følger disse spørgsmål er at du har kommenteret på disse spørgsmål efter at vi har fjernet dig fra at få notifikationer. Så hvis du trykker på checkboxen i bunden af dette opslag ift. at du gerne vil følge det, bør du gerne modtage notifikationer fremadrettet.. så længe at Yousee ikke begynder at sende fejlbeskeder retur igen :)

Mvh Peter
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. maj 2021 - 14:44 #44
Hej Peter
Hvis jeg forstår dig ret, så er det kun i allerede stillede spørgsmål, jeg ikke modtager mail fra eksperten. Der er også kommet nye spørgsmål der heller ikke er kommet i min indbakke. Jeg ved at f.eks. poko1 også her problemer på dette område.
Jeg har oprettet en ny mailadresse i Gmail, og vil prøve at anvende denne i stedet. Min gamle mail fra YouSee er dog endnu ikke blevet erstattet med den nye, af frygt for at jeg får slettet alle mine spørgsmål og svar på eksperten. Det drejer sim om omkring 200 spørgsmål og knapt 4000 svar-kommentarer. Jeg er også uforstående over for hvad du mener med "fejlsvar"😮 Der har og på nær i starten af april 2021 ikke været problemer med manglende mails fra eksperten, siden jeg blev bruger på eksperten i 2014.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede Peter (CW) Juniormester
27. maj 2021 - 15:08 #45
Hej Erik,

Ja, alle spørgsmål som du selv tidligere har stillet, eller har svaret på, vil du ikke modtage mail fra eksperten omkring (med mindre du aktivt selv går ind og følger dem igen). Du vil som det står nu kun modtage notifikationer på indlæg som du har oprettet eller svaret på efter at vi igen har fået hul igennem til Yousee / din email.

Hvad er det for nogle spørgsmål som du har fulgt efter at vi har fået hul igennem til din email, som du mener ikke er kommet i din indbakke? Jeg kan se at du har modtaget mails ang. spørgsmål der er oprettet i kategorierne: Fri debat, excel, CMS-systemer, Access, Office & Kontorpakker (i dag).

Dine spørgsmål og besvarelser slettes ikke bare fordi du skifter din email adresse. Det jeg mener med fejlsvar er, at når vi sender dig en email (Yousee), så får vi en fejlbesked tilbage fra dem. Når vi får nok af disse, så stopper vi med at sende dig notifikationer for alle tidligere indlæg, da vi ikke kan få hul igennem.

mvh Peter
Avatar billede Peter (CW) Juniormester
27. maj 2021 - 15:16 #46
Jeg kan desuden se at du netop nu skulle have modtaget en email notifikation på mit svar i #45 (da du nu følger dette indlæg igen).

Det er måske lige værd at påpege at der går 5 minutter fra at nogen kommenterer/opretter et spørgsmål, til vi sender dig en notifikation på email. Hvis du i mellemtiden (inden for de 5 min) har klikket på notifikations klokken her på eksperten og læst den pågældende kommentar/spørgsmål, så vil du IKKE modtage en email notifikation (da du jo har set notifikationen på eksperten). Så hvis du er meget aktiv / tjekker dine notifikationer på sitet ofte er det ikke nødvendigvis alle notifkationer, som du vil modtage på email.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. maj 2021 - 15:44 #47
Jeg aktivere alle kategorier forleden dag for at se om der ville komme flere mail ind. En masse af disse kategorier er ikke relevante for mig (bl.a. programmering o.l.) Det var 220661 som jeg har skrevet sammen med via eksperten, der anbefalede mig at oprette en Gmail-konto, for det skulle kunne løse problemet. Der må jeg også være andre der har samme problem som jeg. Jeg ved at poko1 som jeg også har skrevet med også har det. Det at der kommer et fejlsvar fra YouSee må da så skyldes en fejl der. Jeg kan oplyse at jeg har skrevet en klage til YouSee, over hele dette problem. Noget jeg virkelig kan blive provokeret er, at de igen og igen har bedt mig om at kontakte eksperten, men som du skrev at du allerede kontaktede dem mandag 17/5 så taler de jo tydeligvis ikke sammen hos YouSee. Jeg har skrevet til dem omkring 10 gange og ringet 6-7 gange.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. juli 2021 - 10:55 #48
29. juli 2021: Igen ingen mails fra eksperten. Så er den gal igen igen: Siden 27/7 klokken 20:06 og til nu 29/7 10:55 er der ikke kommet så meget som én enste mail fra eksperten i min indbakke. Derimod kommer der et helt normalt antal af mails fra andre afsendere.
Jeg har lige kontaktet YouSee, men resultatet var som forventet: ingen løsning, kun snak. Derimod kom der en mail med et intetsigende indhold (se linket) cirka tyve minutter efter samtalen med medarbejderen hos YouSee.

https://ibb.co/jVhTLf2
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. august 2021 - 14:31 #49
I forbindelse med de aktuelle problemer med manglende modtagelse af mails fra eksperten har jeg oprettet en gmail.konto og har også oprettet mig som bruger på eksperten med nyt brugernavn. Jeg har idag modtaget flere mails fra eksperten, så det  ser ud til at fejlen ligger hos YouSee. De har modtaget to skarpe mails fra mig, fordi jeg synes man bliver holdt for nar som kunde/bruger.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2021 - 16:08 #50
#49 Du kan beholde den profil du bruger her hvis det er. Hvis du skriver internt med Peter bør det kunne lade sig gøre uden det skal over YouSee.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. august 2021 - 16:40 #51
Jeg vil jo gerne stadig have brugernavnet "ErikHg" for så er det nemmere at gå tilbage.
Skifter jeg mailadressen går jeg ud fra at brugernavnet og alle de dertil stillede spørgsmål og svar bibeholdes eller......? Jeg vil dog lige se tiden an. Men underalle omstædigheder virker det som om YouSee har en gang amatører ansat.
Det irriterer mig bare at man skal oprette en Gmail-konto fordi der opstår et problem som dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2021 - 16:56 #52
Ja du beholder det hele selvom du skifter mail adresse. Du skal ind i din profil. Du trykker på "skift dit profil billede"
Så fremkommer en boks hvor du i midten øverst kan skifte mail ud. Normalt skal der en bekræftelses mail for at skifte. Ved ikke om YouSee sender den hurtigt hvis du beslutter dig for at skifte. Ellers kan Peter eller Repox sikker hjælpe med at få det gjort.
Avatar billede acore Ekspert
03. august 2021 - 09:33 #53
Og så kan du sætte din gmail op til at videresende til din yousee mail og se om det virker
Avatar billede Peter (CW) Juniormester
03. august 2021 - 09:39 #54
Hej Erik,

Du skal bare sørge for at følge 220661's instrukser - alt indhold bliver bibeholdt selvom du skifter email.
Du kan ændre din email adresse her: https://www.computerworld.dk/bruger/mail
Alternativt kan jeg også opdatere din email, hvis du sender din nye email adresse til mig i en besked.

mvh Peter
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2021 - 10:39 #55
Synes om #54🖒
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. august 2021 - 15:59 #56
Til Peter (CW) og 220661 - det lyder godt. Jeg har oprettet en Gamil-konto og denne ser ud til at fungere. Det ville være fint om de mails der kommer ind fra eksperten til indbakken på Gmailkontoen automatisk kunne komme over i Outlook (2019). Jeg har sidder og rodet med dette men det er endnu ikke rigtig lykkedes, selv om jeg har været inde på flere sider.

Jeg vil lige nævne at jeg har skrevet en anmeldelse på Trustpilot forleden dag. I dag tirsdag 3/8 er der kommet et svar på denne anmeldelse fra YouSee.
Jeg synes at I andre skal se denne, så derfor har jeg indsat den herunder:

Tidligere i år (først i april og siden i maj 2021) havde jeg problemer med at modtage mails fra et pc-forum. Der gik begge gange adskillige dage før der igen kom mails fra denne afsender i min indbakke. Det var ikke fordi der ingen mail var blevet sendt til min mailadresse, fordi jeg tydeligt kunne se på forummets hjemmeside at der var kommet spørgsmål og kommentarer som jeg automatisk skulle modtage. Jeg har været tilmeldt dette forum siden 2014, og i den tid har der ingen problemer været med modtagelse af mails. Der er ingen problemer med at modtage mails fra andre adresser. Jeg har haft kontaktet en anden bruger på forummet, der også har haft/har problemer med modtagelse af mails, fra det pågældende forum. Denne bruger har også YouSee som udbyder. Når man kontakter YouSee´s kundeservice (dette navn er misvisende, da deres service er en ren parodi) får man bare en sludder for en sladder, og de prøver at kaste ansvaret fra sig, men det er jo også det nemmeste. Jeg har ligesom de seneste par gange igen skrevet til YouSee, men regner inderst inde ikke med nogen løsning. Det er da vel ikke raketvidenskab, at få ordnet et sådant problem, skulle man mene, men det tyder det desvære på.
________________________________________________
Bemærkning til svaret fra YouSee. Jeg er ikke på facebook, og ønsker heller ikke at være det. Der må da være andre måder at komunikere på!!! Jeg mener at almindelig mail-korrespondance også kan anvendes. At ringe til kundeservice hjælper intet, for den ene gang får man som kunde ét at vide, og næste gang man ringer, får man noget helt andet at vide. Jeg har nu oprettet en Gmail-konto der ser ud til at virke, men det skulle ikke være nødvendigt. Derimod er der ikke noget i vejen når priserne skal op, der er YouSee utroligt oppe på mærkerne, men servicen, er mere end ringe, ja der er i grunden slet ikke tale om service. Jeg forstår ikke hvorfor der i svaret står at jeg skal skrive til YouSee angående problemet.... det er netop det jeg har gjort, så galt to gange. Jeg har også begge gange skrevet mit kundenummer ned. Anden gang skrev jeg også sagnummeret fra først henvendelse i mailen. Opfordringen fra medarbejderen i svaret til mig på Trustpilot understreger bare yderligere hvordan det sejler hos YouSee.

Besvarelse fra YouSee

Hej Erik

Tak for din anmeldelse.

Jeg er ked af at læse, hvis du kan modtage mails fra et specifikt forum. Det er svært at sige præcis hvad det kan skyldes herfra, især hvis det er det eneste, som du ikke kan modtage mails fra.

Hvis der ikke er kommet en løsning, må du gerne skrive til os på facebook@yousee.dk med dit telefonnummer, kundenummer og adresse, samt kort om sagen. Så vil vi følge op på det for at se hvad vi kan gøre ved det.

Venlig hilsen
navn på YouSee medarbejder

Jeg tror ærlig talt, at de hos YouSee er uden for rækkevidde, hvad angår modtagelighed over for sund fornuft, .

Mvh.
ErikHg
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2021 - 16:46 #57
Hvis du kun bruger Gmail til Eksperten og ikke andet er det jo ikke nødvendigt at den sender til din Outlook. Du kan jo bare have et ikon til Gmail som foretrukken på din bogmærkeliste. Jeg kører kun webmail her generelt, og har et ikon til både YouSee og Gmail. På den måde så forsvinder mails ikke selvom min pc går ned.
Med Outlook skal du være sikker på at serveren ikke tømmes når du har hentet og evt gemmer i et hvis antal dage. Hvis der ikke gemmes kan de ikke gendannes med mindre du selv laver backup af dine ned hentede mails.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2021 - 16:47 #58
Jeg hopper af tråden her.