Avatar billede boro23 Forsker
13. juli 2021 - 13:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA hjælp

Har en database i regneark, hvor vi er 5 kollegaer der ofte skal ændre eller slette oplysninger omkring et varenr. og der sker bare for mange tastefejl.
Derfor kunne jeg godt bruge hjælp til en vbakode, der kunne vise mig hvem der har ændret/ slette i pågældende række. Hvis jeg f.eks ændre/sletter noget i cellerne i række 25, skal dato, tidspunkt og initialer komme i celle Y25.
Arket hedder Sort. liste og data fylder fra A5:W3000, kolonne A indeholder varenr. Håber der er en excelhaj der kan løse problemet☺
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juli 2021 - 21:09 #1
så, hvis en retter i b25 til noget forkert, og en anden bagefter retter c25 til noget rigtigt, så er det c25-retteren, der får ballade for fejlen i b25?
Avatar billede boro23 Forsker
13. juli 2021 - 22:06 #2
Jeg er bare interesseret i hvem og hvornår der sidst er blevet ændret/slettet i rækken😊
Avatar billede store-morten Ekspert
14. juli 2021 - 02:24 #3
Lidt at lege med:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Application.ActiveSheet.Range("A5:W3000"), Target) Is Nothing Then
    Range("Y" & Target.Row).Value = Now & " " & Target.Address & " ændret af: " & Environ("Username")
    Range("Y" & Target.Row).NumberFormat = "dd-mm-yyyy, hh:mm:ss"
End If
End Sub
Avatar billede boro23 Forsker
14. juli 2021 - 09:30 #4
1000 tak for hjælpen, virker som den skal :-), Go' sommer
Slettede dog (Range("Y" & Target.Row).NumberFormat = "dd-mm-yyyy, hh:mm:ss") da jeg fik fejl på den.